'اینفلوئنسرهای' اینستاگرام چقدر درآمد دارند؟

'اینفلوئنسرهای' اینستاگرام چقدر درآمد دارند؟

اولیویا باکلند، ستاره تلویزیونی است که اخیراً با سازمان نظارت بر آگهی‌های تبلیغاتی بریتانیا درگیر شد. دلیل جنجال و درگیری این بوده که او نتوانست ثابت کند که یکی از پست‌های اینستاگرامش از حمایت مالی یک برند تجاری برخوردار بوده است. او یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام است.

اما به نظر نمی‌آید چنین جنجالی چندان تاثیری روی کار او یا سایر اینفلوئنسرها (چهره‌‌های تاثیرگذار) گذاشته باشد.

اینفلوئنسرها، افراد معروف و تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی هستند آنها مانند چهره‌های سرشناس دنیای ورزش و هنر و سرگرمی در میان مردم شناخته شده نیستند ولی در شبکه‌های اجتماعی نفوذ و اثرگذاری دارند.

واقعا اینفلوئنسرها چقدر از شبکه‌های اجتماعی درآمد دارند؟

کیت ریچاردسون، مدیر هنری آژانس بازار‌یابی چهره‌های تأثیر‌گذار(WaR)، به بی‌بی‌سی می‌گوید که کاربران پیش از آنکه اصلاً" فکر درآمد" را بکنند باید حداقل ده هزار فالور داشته باشند.

تا شش رقمی شدن او می‌گوید برای چنین کاربرانی"سطح درآمد بسیار پایین" است، اما پس از این مرحله می‌توانند خیلی سریع پیشرفت کنند.

او ادامه می‌دهد: " وقتی به ۳۰ هزار فالور رسیدید، برای پست مربوط به مد یا زیبایی، ممکن است بتوانید تا حدود هزار دلار درآمد داشته باشید".

روحان میدها، مدیر اجرایی آژانس تأثیر‌گذاران اجتماعی PMYB اضافه می‌کند که میکرو اینفلوئنسرها (افرادی با فالورهای کمتر) ممکن است محصولات رایگان دریافت کنند، در حالی که ماکرو اینفلوئنسرها (افرادی با فالورهای بیشتر) ممکن است "مبلغ‌ شش رقمی" هم دریافت کنند.

ارتباط مداوم و پایدار میان برندهای تجاری و اینفلوئنسرها، برای هر دو طرف، بسیار مفید‌تر از تک پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی است.

او می‌گوید:"آنچه ما بر مبنای بررسی داده‌ها و اطلاعات دریافته‌ایم این است که تک پست‌ها نتایج قابل توجهی ندارند بهترین نتایج زمانی حاصل می‌شود که اینفلوئنسرها در بازهٔ زمانی طولانی‌‌تری نام‌های تجاری را مطرح کنند".

البته کیت می‌گوید پست‌های اینستاگرام با حدود یک میلیون فالور ممکن است حتی با یک پست تکی درآمد کلانی داشته باشند.

زویی ساگ در یوتیوب ۱۲ میلیون فالور و بیش از یک میلیون فالور در اینستاگرام دارد.

اما تعداد فالورها همیشه لزوماً با مبلغ دریافتی متناسب نیست.

او اضافه می‌کند "عوامل و معیار‌های بسیاری" در روابط میان برندهای تجاری و اینفلوئنسرها نقش بازی می‌کند.

کیت توضیح می‌دهد:"در اینستاگرام برای مثال، اگر نام سایت مارک تجاری را مطرح کنید خیلی گران‌ است و گران‌تر است اگر به محصولات خاصی لینک و ارجاع بدهید، همچنین تولید استوری‌ در اینستاگرام یا وقتی در بلاگ خود مطلبی دربارهٔ محصولی بنویسید و در اینستاگرام به آن ارجاع دهید. همه این موارد می‌تواند به صورت یک مجموعه به آن مؤسسهٔ تجاری فروخته شود و ارزش پولی کار شما را بالا ببرد".

به عنوان نمونه، ستارهٔ تلویزیونی، کایلی جنر (خواهر ناتنی کیم کارداشیان) که در اینستاگرام بیش از ۱۱۶ میلیون و ۲۵ میلیون در توییتر و ۲۱ میلیون فالور در فیس‌بوک دارد و بسیار محبوب است، می‌تواند برای هر تک پست خود نزدیک به یک میلیون دلار درآورد.

روحان می‌گوید:"اساسی‌ترین اصل این است که آدم‌ها از کسانی خرید می‌کنند که به آنها اعتماد داشته باشند و آنها را تحسین کنند، اگر فرد تأثیر‌گذاری توانایی برانگیختن مخاطبانش را داشته باشد، صاحبان نام‌های تجاری تمایل دارند تا به آنها پولی بپردازند تا محصول و خدمات‌شان را ارائه کنند".

کیت اضافه می‌کند که این امر بسیار مهم است که در ارائهٔ چنین مطالبی زیاده‌روی نکنید، در این صورت ممکن است مخاطبان‌تان آزرده شوند و دیگر به شما توجه نکنند".

او ادامه می‌دهد:"این نکته هم بسیار مهم است که از برندهای تجاری که با شما تناسب دارد استفاده کنید، انتخاب خط‌ مشی و زمینهٔ مناسب هم بر مشارکت‌های بالقوه اثر می‌گذارد."

کیت توضیح می‌دهد که در فیس‌بوک و توییتر اکنون علاقه و اشتیاق کمتری نسبت به اوایل دههٔ گذشته به مطالب نشان داده می‌شود.

او می‌گوید: "در حال حاضر استوری‌های اینستاگرام بسیار زیاد است و حتماً در شرایط فعلی، قدرت و برد بیشتری دارند".

"آدم‌های بسیاری را می‌بینید که در مسیر‌های هر روزهٔ خود به سوی محل کارشان به تلفن همراه‌شان نگاه می‌کنند، از این رو اینستاگرام راه ساده و آسانی برای نگاه کردن به مطالب دیگران است".

" اگر از چیزی خوش‌تان بیاید روی آن کلیک می‌کنید و آن را می‌خرید، کار آسانی است که می‌توان صبح اول وقت هم انجام داد".

او می‌افزاید مخاطبان جوان‌تر به یوتیوب "بیشتر توجه و علاقه نشان می‌دهد."

چرا اینفلوئنسرها تا این اندازه محبوب شده‌اند و چرا نام‌های تجاری به آنها بیشتر از تبلیغات مرسوم علاقه نشان می‌دهند؟

کیت می‌گوید:" من فکر می‌کنم چون در این صورت کمی ماجرا عمق بیشتری پیدا می‌کند، وقتی به آگهی در مورد کالا یا خدماتی نگاه می‌کنید هیچ داستان شخصی در این میان وجود ندارد اما وقتی فالور یکی از اینفلوئنسرها هستید در این حالت حتماً چیزی وجود دارد که بخاطرش آن آدم را انتخاب کرده‌اید و دوست دارید.

" شما می‌دانید که آنها چه کسی هستند و شما از سبک و روش زندگی آنها خوش‌تان می‌آید و وقتی آنها محصولی را ارائه و توصیه می‌کنند، پیشاپیش شما پیوند و پسندی با آن محصول احساس می‌کنید".

کد مطلب: ۲۵۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت