برگزیدگان گنکور ۲۰۱۸ معرفی شدند

برگزیدگان گنکور ۲۰۱۸ معرفی شدند

جایزه گنکور نیکولا متیو را به عنوان برنده خود در سال ۲۰۱۸ برگزید.

امروز چهارشنبه ۷ نوامبر نیکولا متیو برای نوشتن رمانی با عنوان «فرزندانشان پس از آنها» به عنوان برنده جایزه معتبر ادبی گنکور ۲۰۱۸ انتخاب شد.

او موفق شد تا رقبای قدری چون «برادر روح» دیوید دیوپ، «اربابان و بردگان» نوشته پل گراویاک و «زمستان نارضایتی» نوشته توماس بی.روردی را پشت سر بگذارد.

نیکولا متیو متولد ۱۹۷۸ در چهارمین دوره انتخاب جایزه گنکور امسال با کسب ۶ رای دربرابر ۴ رای پل گراویاک، به عنوان برنده انتخاب شد.

این رمان با ارایه تصویری از حومه فرانسه و در دورانی که فرانسه بازی جهانی‌سازی را باخته است داستان آنتونی ۱۴ ساله را روایت می‌کند. این کتاب در دهه ۱۹۹۰ می گذرد و با روایت زندگی روزانه شخصیت اصلی‌اش به مسایلی از روح نیروانا تا جام جهانی ۹۸ می‌پردازد.

«فرزندانشان پس از آنها» که ماه آگوست از سوی انتشارات اکت سود به بازار آمده تا کنون ۱۴ هزار نسخه فروش کرده و اکنون از نامزدهای جایزه فلور نیز هست که فردا ۸ نوامبر برندگانش را معرفی می‌کند.

این نویسنده جوان تاکنون جایزه برگ طلای شهر نانسی را نیز دریافت کرده و جایزه بلو جین مارک رابرتز را نیز از آن خود کرده است.

نیکولا متیو در یک خانواده متوسط در گولبی بزرگ شد که شهر کوچکی در شرق فرانسه است. وی در رشته هنر تحصیل کرد و به عنوان روزنامه‌نگار به کار پرداخت و نخستین کتابش را وقتی ۲۲ سال داشت نوشت که هرگز منتشر نشد.

نخستین رمان وی با عنوان «جنگ‌های حیوانات» در سال ۲۰۱۴ از سوی انتشارت اکت سود به بازار آمد که با اقتباس تلویزیونی توسط آلن تاساما روی آنتن رفت. این کتاب جایزه ارکمن را برای نویسنده‌اش به همراه آورد.

برنارد پیوو ریاست داوران گنکور را برعهده داشت و پی‌یر آسولین، طاهربن جلون، فرانسواز شاندناگور، فیلیپ کلودل، پل کنستان، دیدیه دشان، ویرجینیا دسپنته، پاتریک رمبو و اریک-امانوئل اشمیت داوران این جایزه هستند .

جایزه ادبی گنکور سال ۱۹۰۳ برای نخستین بار توسط ژول و ادموند گنکور راه‌اندازی شد.

سال ۲۰۱۷ اریک ویارد برای «صورت جلسه» درباره به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان به عنوان برنده گنکور انتخاب شد.

این پنجمین کتابی است که از انتشارات اکت سود موفق به کسب جایزه گنکور می‌شود.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۷۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت