پشت‌پرده حمله تند ۲۰:۳۰ به لس‌آنجلس _تهران

پشت‌پرده حمله تند ۲۰:۳۰ به لس‌آنجلس _تهران

شب گذشته در ۲۰:۳۰ گزارشی خلاف اصول حرفه‌ای گزارشگری علیه فیلم لس‌آنجلس تهران پخش شد. در این گزارش، گوینده بدون اطلاع کافی از مولفه‌های ژانر «کمدی فانتزی» به تندی به فیلم لس‌آنجلس_تهران می‌تازد؛ و اظهار می‌دارد که کارگردان صرفا در بازار داغ فیلم‌های کمدی در سینمای ایران، فیلمی را سرهم بندی کرده است. حال آنکه این فیلم، با در نظر گرفتن المان‌های «کمدی فانتزی» اثری شایسته و درخور توجه است. از دیگر ویژگی‌های مثبت فیلم، می‌توان به قدرت خنداندن مردم بدون استفاده از الفاظ رکیک جنسی و اشاره‌های مبهم به مسائل و مضامین مبتذل نام برد، چیزی که این روزها، در سینمای کمدی نایاب است. دوم آنکه پس از مدت‌ها که زنان مسن در سینمای ایران به کنار رانده شده بودند، اکنون به جایگاهی درخور در این فیلم دست یافته‌اند و مخاطب با آن‌ها به خوبی ارتباط برقرار می‌کند. گزارشگر در این بخش خبری، به جای آنکه مخاطب را بیشتر به کسانی که این فیلم را دیده‌اند ارجاع دهد، به آن‌ها پیشنهاد می‌کند که نقدهای مخالف آن را بخوانند و به نظرات فحاشین در اینستاگرام مراجعه نمایند. به هر حال این فیلم، علی‌رغم هجمه‌های بی‌وقفه برخی از رسانه‌ها تاکنون به فروش بسیار خوبی دست‌یافته و همچنان بر تعداد مخاطبان آن افزوده می‌شود.

اما علت هجمه رسانه‌ها به این فیلم هنوز به درستی روشن نشده است. آیا از بارگشت پرویز پرستویی به سینمای کمدی واهمه دارند یا علاقه‌ای به موفقیت سینماگران مستقل و غیروابسته ندارند.

به هر حال اگر این فیلم تا آن حد که ۲۰:۳۰ مخاطبان را نسبت به آن ناراضی اعلام می‌کند، دل تماشاگران را زده بود، هرگز به فروش خوب دست نمی‌یافت و از جایی به بعد، یا در زمانی کوتاه، دچار ریزش مخاطب می‌شد که عملا چنین اتفاقی نیفتاده است.

نویسنده: پگاه ماسوری

کد مطلب: ۲۷۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت