۱۱ فیلم دیگر بخش رقابتی و ۳ فیلم بخش ویژه برلیناله ۲۰۱۹ معرفی شد

۱۱ فیلم دیگر بخش رقابتی و ۳ فیلم بخش ویژه برلیناله ۲۰۱۹ معرفی شد

اگنیژکا هولاند، آنیس واردا و چیوتل اجیفور از جمله کارگردان‌هایی هستند که با فیلم‌های جدیدشان به فهرست جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۹ اضافه شدند. اگنیژکا هولاند، آنیس واردا و چیوتل اجیفور از جمله کارگردان‌هایی هستند که با فیلم‌های جدیدشان به فهرست جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۹ اضافه شدند.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم برلین، ۱۱ فیلم جدید را به بخش رقابتی خود افزود.

برلیناله دیشب (پنج‌شنبه) چند فیلم دیگر را به فهرست رقابتی‌ خود اضافه کرد که درام سیاه و سفیدی از سینمای اسپانیا به کارگردانی ایزابل کوشت که برای نتفلیکس ساخته شده نیز از جمله آنهاست.

«آقای جونز» ساخته آگنیژکا هولاند کارگردان لهستانی محصول مشترکی از اوکراین، لهستان، بریتانیا با بازی جیمز نورتون، ونسا کربای و پیتر سارزگارد

«چه طولانی، پسرم» ساخته وانگ ژیائوشوای کارگردان چینی

«الیسا و مارسلا» ساخته ایزابل کوشِت از اسپانیا

«خدا هست و نامش پترونیا است» ساخته تئونا اشتروگر میتوسکا محصول مشترکی از مقدونیه، بلژیک، کرواسی و فرانسه

«آندوگ» ساخته ونگ کوان کارگردان برنده پیشین خرس طلای برلین از مغولستان

«عملیات» ساخته یووال آدلر محصول مشترکی از آلمان، آمریکا، فرانسه

«پیراناها» ساخته کلودیو ژیوانسی از ایتالیا

«خرابکار سیستم» درام آلمانی و نخستین ساخته نورا فینگ‌شاید

«بیرون اسب‌های دزدی» ساخته هانس پیتر مولاند محصول مشترک نروژ، سوئد، دانمارک

از جمله فیلم‌هایی هستند که نامشان وارد فهرست رقابتی برای دریافت خرس طلای این دوره شده است.

مستند «واردا به روایت آنیس» ساخته آنیس واردا از فرانسه و «ماریگلا» به کارگردانی واگنر موئرا از برزیل کامل‌کننده فهرست ۱۱ فیلم جدیدی است که به فهرست فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره برلین اضافه شدند .

پیش‌تر ۶ فیلم از این فهرست معرفی شده‌بود که شامل «زمین زیر پاهای من» به کارگردانی مایریا کروتزر از استرالیا، «دستکش طلایی» ساخته فاتح آکین محصول آلمان و فرانسه، «به لطف خداوند» ساخته فرانسوا اوزون از فرانسه، «من خانه بودم، اما» ساخته آنگلا شانیلیک، «داستان سه خواهر» ساخته امین آلپر از ترکیه و آلمان، «مجموعه شهر ارواح» ساخته دنیس کوته از کانادا بود.

به این ترتیب تاکنون مجموع فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره برلین ۲۰۱۹ به ۱۷ فیلم رسیده و می‌توان انتظار داشت که این اسامی بیشتر شود.

علاوه بر این اعلام شد که «پسری که باد را مهار کرد» نخستین تجربه کارگردانی چیوتل اجیفور بازیگر سرشناس بریتانیایی نیز نخستین اکران اروپایی‌اش را در بخش ویژه برلیناله خواهد داشت.

سه مستند جدید نیز در بخش ویژه نمایش داده می‌شوند که شامل «آنتروپوسن» مستندی به کارگردانی جنیفر بایچوال، نیکلاس دی پنسیر و ادوارد برتینسکی از کانادا، مستند «می‌توانست بدتر هم باشد» ساخته دومینیک وسلی و «بچه ها در کانون توجه» ساخته آلیس اگنس‌کرچنر است.

ژولیت بینوش بازیگر سرشناس فرانسوی امسال ریاست هیات داوری بخش رقابتی را برعهده دارد.

این دوره آخرین دوره جشنواره برلین است که به کارگردانی دییتر کاسلیک برگزار می‌شود. او از سال ۲۰۰۲ مدیریت این جشنواره را برعهده داشت. کارلو چاتریان مدیر هنری پیشین جشنواره فیلم لوکارنو از سال ۲۰۲۰ مدیریت برلیناله را برعهده می‌گیرد.

شصت‌ونهمین برلیناله ۷ تا ۱۷ فوریه ۲۰۱۹ (۱۸ تا ۲۸ بهمن) برگزار می‌شود.

«محبت غریبه‌ها» به کارگردانی لونه شرفیگ فیلمساز دانمارکی شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین را افتتاح می‌کند.

منبع: مهر

منبع: مهر

کد مطلب: ۳۲۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت