تیزر «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» رونمایی شد/ یک مونولوگ گروتسک

تیزر «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» رونمایی شد/ یک مونولوگ گروتسک

تیزر نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» با نویسندگی، طراحی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی رونمایی شد.

دریافت 7 MB

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» (با کاروان سوخته) با نویسندگی، طراحی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، بازی میثاق زارع و تهیه کنندگی وحید محمدحسینی از اول بهمن در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود. در آستانه اجرای عمومی این اثر نمایشی، تیزر نمایش که توسط علیرضا نادری ساخته شده است، رونمایی شد.

«پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» برنده جایزه نمایشنامه نویسی مردمی آلمان در سال ۱۹۹۹ شده است و گروه‌های مختلف تئاتری، بیش از ۷۵۰ بار در کشورهای مختلف آن را اجرا کرده‌اند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «این نمایش داستان زندگی کارگر ترکی است در آلمان. او قربانی یک آتش‌‏افروزی می ‏شود که جوانان نژادپرست مسبب آن بوده ‏اند و نه ‏تنها زن و پسرش را از دست می ‏دهد، بلکه خانه ‏اش که با رنج و کار فراوان خریده بود نیز طعمه آتش می شود. او در یک مونولوگ گروتسک، اتفاقات را مرور می ‏کند. در این نمایشنامه‏ هم عشق به زندگی و اجتماعی بودن یک خارجی که در آلمان زندگی می ‏کند به تصویر کشیده می ‏شود و هم رنج و دردش. علی نه از کسی شکایت می ‏کند و نه کسی را متهم. گرایشات ضد نژادپرستانه‏ نمایشنامه، تنها با در برابر هم قرار دادن دشمنی کور از یک ‏سو و عشق انسانی از سوی دیگر، پرداخته می شود. مونولوگی سراپا شاعرانه و انسانی که به هنگام دیدنش مثل فیلم‏ های چارلی چاپلین باید با یک چشم گریست و با چشم دیگر خندید.»

این نمایش از دوشنبه اول بهمن، ساعت ۱۷ در تماشاخانه دیوار چهارم به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ روی صحنه خواهد رفت.

منبع: مهر

منبع: مهر

کد مطلب: ۳۳۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت