«گجرخان» وارد سنگلج می‌شود/ نیاز به حمایت رادیو و تلویزیون

«گجرخان» وارد سنگلج می‌شود/ نیاز به حمایت رادیو و تلویزیون

کارگردان نمایش «طریقه حکومت گجرخان» که از ۶ فروردین در تماشاخانه سنگلج اجرای خود را از سر ‌می‌گیرد، اعلام کرد رادیو و تلویزیون باید با تبلیغ آثار نمایشی از اجرا در ایام نوروز حمایت کنند.

به گزارش سرنا به نقل از مهر‌، مجید امرایی نویسنده و کارگردان نمایش «طریقه حکومت گجرخان» که به صورت مشترک با احسان ملکی آن را از اسفند سال ۹۷ در تماشاخانه سنگلج به صحنه برد، درباره اجرای مجدد این اثر گفت: قرار است از روز ۶ فروردین، ساعت ۱۹:۳۰ اجرای نمایش «طریقه حکومت گجرخان» از سر گرفته شود.

وی درباره وضعیت اجرای آثار نمایشی در تعطیلات نوروز و چگونگی استقبال مخاطبان از اجراهای نوروزی، اظهار کرد: صرف نظر از مشکل اقتصادی که گریبانگیر مردم است و کالاهای فرهنگی زیاد در سبد نیازهای خانواده‌ها قرار نمی‌گیرد، رادیو و تلویزیون نیز باید در زمینه تبلیغ آثار تئاتری و سینمایی در ایام نوروز تجدید نظر بکنند.

امرایی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز، تبلیغات شهری و همچنین تبلیغ آثار تئاتری در رادیو و تلویزیون می‌تواند برای مردم اطلاع رسانی لازم را داشته باشد. همچنین تنوع آثار نمایشی نظیر تئاتر کودک، تئاتر بزرگسال و نمایش‌های آیینی و عروسکی می‌تواند در جذب مخاطب مؤثر باشد.

کارگردان نمایش «طریقه حکومت گجرخان» درباره این موضوع که آیا مایل بوده در ایام تعطیلات نوروز اثر خود را روی صحنه ببرد، گفت: من تمایلی برای اجرای نمایش خود در این زمان نداشتم ولی متأسفانه بعد از ۲ سال انتظار این نوبت اجرا به ما داده شد. البته از یک جهت خوب است که مردم می‌توانند در ایام نوروز به تماشای تئاتر بنشینند ولی این امر نیاز به تبلیغات شهری و همچنین تبلیغ در رادیو و تلویزیون دارد.

وی یادآور شد: اینکه اثری با حضور چهره‌ یا چهره‌هایی سینمایی بتواند در ایام نوروز مخاطب جذب کند، نمی‌توان به عنوان یک شاخص برای جذب مخاطب در ایام تعطیلات نوروز در نظر گرفت زیرا مخاطبان برای دیدن آن چهره به سالن تئاتر می‌آیند.

امرایی در پایان سخنان خود تأکید کرد: تئاتر کالایی فرهنگی است که دولت باید به آن توجه کند. گویا ۸ میلیارد تومان از بودجه تئاتر کسر شده که در این صورت باید پارچه سیاه در ورودی سالن‌های تئاتری نصب کرد.

در نمایش «طریقه حکومت گجرخان» زری اماد، شاهین علایی نژاد، سعید عبدالهی، فرامرز قلیچ خانی، شهرام مسعودی و میثم یوسفی به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع: مهر

کد مطلب: ۴۱۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت