تولید «تاک شو» یعنی حوصله تولید محتوا نداریم/ فضای رادیو بکر است

تولید «تاک شو» یعنی حوصله تولید محتوا نداریم/ فضای رادیو بکر است

نویسنده «رادیو شب» با اشاره به ضعف تولید محتوا در برنامه‌های تاک شو، بیان کرد که در این برنامه‌های گفتگومحور گویی برنامه‌ساز حال و حوصله تولید محتوا ندارد.

اسماعیل باستانی نویسنده «رادیو شب» درباره اهمیت تولید محتوا در برنامه‌های تلویزیونی و کمک گرفتن از ادبیات غنی فارسی بیان کرد: این به تیم نویسندگی برنامه‌ها بازمی گردد که چه هدفی برای برنامه‌شان دارند و چه می‌خواهند.

وی ادامه داد: ما معمولاً برنامه محتوامحور و آیتمی با سبک و سیاقی که در «رادیو شب» پیش می‌رود، در رادیو داریم و در تلویزیون نداریم.

این تهیه‌کننده برنامه‌های رادیویی تصریح کرد: تلویزیون بیشتر به سمت تولید تاک شو رفته و برنامه‌ها اکثراً گفتگو محور هستند و این یعنی ما حال و حوصله تولید محتوا نداریم. ما تولید محتوا را به گردن کارشناسی می‌اندازیم که به برنامه می‌آید و می‌خواهیم با او گفتگو کنیم.

باستانی اضافه کرد: برخی از برنامه‌سازان حتی حاضر نیستند همان کارشناس را هم به تیم تولید محتوا و اتاق فکر برنامه بیاورند و از او در برنامه‌سازی کمک بگیرند. درحالیکه تیم تولید «رادیو شب» سعی دارند هر شب یک متریال منحصر به فرد را به مخاطب ارایه کند و خود مجریان اگر به برنامه می‌آیند قرار است درباره موضوعی حرف بزنند و برنامه‌ای موضوع محور رقم می‌زنند.

نویسنده «رادیو شب» درباره اهداف این برنامه عنوان کرد: بحث مهم ما حال خوب است که در این زمانه نایاب است و باید آن را بگردیم و پیدا کنیم و این نقطه قوت «رادیو شب» است که هر یک از مجریان و مهمانان سعی می‌کنند قله‌ای را برای خود تصور کنند و آن را بیابند.

وی درباره بهره گرفتن «رادیو شب» از عنوان رادیویی توضیح داد: تکلیف برنامه «رادیو شب» کاملاً مشخص است این برنامه شکل رادیو را دارد ولی در قالب تصویر ارایه می‌شود. فضای رادیو خیلی بکر است و عنوان رادیو هم جذاب است و مخاطب را هیجان زده می‌کند که بداند رادیو چگونه است.

باستانی در پایان گفت: از آنجایی که رادیو خیال انگیز است همین عنصر به «رادیو شب» هم کمک می‌کند، به طور مثال وقتی هنرمندی متنی را می‌خواند ما می‌توانیم او را هم بشنویم و هم تماشایش کنیم.

منبع: مهر

منبع: مهر

کد مطلب: ۴۳۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت