ماجرای اختلال در کارتخوان‌های نمایشگاه کتاب چه بود؟

ماجرای اختلال در کارتخوان‌های نمایشگاه کتاب چه بود؟

مشاور اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر درباره اختلال به وجود آمده در سامانه خرید کتاب از نمایشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سرنا به نقل از مهر، به دنبال ایجاد اختلال در کارتخوان‌های ناشران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آقای مهدی اکرمی مشاور اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر در جمع خبرنگاران در این باره توضیح داد.

وی با اشاره به اینکه برای سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران، ۴۰۰۰ دستگاه کارتخوان در نظر گرفته شده و تاکنون بیش از ۲۵۰۰ دستگاه به غرفه‌داران ارائه شده است، گفت: برخی از دستگاه‌ها در روز جاری برای ساعت‌هایی قطع بودند علت این ماجرا به این برمی‌گردد که لیست این ناشران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بانک عامل ارائه نشده بود. این مسئله ممکن است به دلیل عدم تکمیل و دریافت اطلاعات ناشران از سوی وزارت ارشاد بوده باشد و یا به این دلیل که برخی از ناشران دیرتر از زمان موعد مقرر، غرفه‌های خود را تحویل گرفته و در نتیجه اطلاعاتشان را به وزارت ارشاد تحویل داده‌اند.

اکرمی در عین حال تصریح کرد: پس از دریافت اطلاعات از وزارت ارشاد و ثبت دستگاه کارتخوان برای هر ناشر، به طور متوسط چهار الی پنج ساعت برای ثبت شدن اطلاعات کارتخوران در سامانه بانک مرکزی و وصل شدن آن به سیستم شاپرک زمان لازم است و برخی اختلال‌ها امروز به همین دلیل بوده است.

وی گفت: اطلاعات ناشران در قالب یک فایل از سوی وزارت ارشاد به ما تحویل داده می‌شود و بر اساس اطلاعات تحویل داده شده، ما تمام کارتخوان‌ها را فعال کرده‌ایم.

مشاور اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر در بخش دیگری از این گفت‌وگو عنوان کرد: در نمایشگاه امسال حدود ۱۴۰ هزار درخواست برای صدور بن‌کارت ثبت شده که تا ظهر اولین روز نمایشگاه، ۶۰ هزار بن‌کارت تحویل داده شده است.

اکرمی تأکید کرد: ۵۰ درصد از بن‌کارت‌های نمایشگاه امسال از طریق سیستم NFC و کارت هوشمند ملی، تولید شده و مابقی نیز به شکل بن‌کارت فیزیکی که البته امکان تبدیل بن‌کارت‌های الکترونیکی به فیزیکی نیز میسر شده است.

وی خاطرنشان کرد: به درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دو سالن دانشگاهی و بین‌المللی نمایشگاه کتاب امسال مجهز به سیستم‌های کارتخوان فروشگاهی شده‌اند تا امکان نقد کردن بن‌کارت‌های یارانه‌ای در این دو بخش به حداقل ممکن برسد.

منبع: مهر

کد مطلب: ۴۳۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت