وجود صحنه‌های جنسی طولانی و آزاردهنده، باعث شد بسیاری از حاضران در کن، سالن محل نمایش فیلم کارگردان برنده‌ی نخل طلا را ترک کنند

وجود صحنه‌های جنسی طولانی و آزاردهنده، باعث شد بسیاری از حاضران در کن، سالن محل نمایش فیلم کارگردان برنده‌ی نخل طلا را ترک کنند

وجود صحنه‌های جنسی آزاردهنده در آخرین فیلم کارگردان‌ «آبی گرم‌ترین رنگ است» موجب شد مخاطبین به سرعت سالن را ترک کنند.

به‌گزارش سرنا به نقل از سی نما، منتقدین عنوان جنجالی «مکتوب، عشق من: اینترمتسو» (Mektoub, My Love: Intermezzo) را بدترین فیلم جشنواره‌ی کن ۲۰۱۹ دانستند. این فیلم پنجشنبه گذشته در بخش مسابقه روی پرده رفت و موجب شد مخاطبین به خاطر وجود صحنه‌های جنسی طولانی به ویژه یک صحنه‌ی جنسی ۱۵ دقیقه‌ای سالن را ترک کنند. «مکتوب» در حال حاضر از مجموع ۸ نقد ثبت شده در «راتن تومیتوز» امتیاز ۰ درصد دریافت کرده است. «راتن تومیتوز» معمولاً پس از انتشار پنج نقدی که دست کم یکی از آن‌ها را منتقدین برتر به نگارش درآورده باشند، امتیاز فیلم‌ها را درج می‌کند.

«دیوید ارلیک» منتقد «ایندی‌وایر» یکی از منتقدینی است که به شدت از این فیلم چهار ساعته انتقاد کرده و با دادن نمره‌ی C- و «لپ دنس سینمایی» خواندن آن می‌نویسد: «…به نظر می‌رسد که کشیش با این فیلم قصد دارد مسائل حساس فرهنگ مدرن را ترول کند. اما با توجه به اینکه «اینترمتسو» پایانی باز دارد و عنوانش (میان‌پرده) به قسمت‌هایی اشاره می‌کند که در آینده ساخته خواهند شد، مخاطبین جشنواره باید خود را در سال ۲۰۲۱ پذیرای عنوانی چون «مکتوب: بخش ۳: پرینیوم» گردانند. با اینحال واکنش‌های منفی در کن ممکن است به فروش فیلم در گیشه آسیب برساند و فرصت تولید قسمت گرند فینالی بعدی را از کشیش بگیرد. کار سختی پیش روی کارگردان است وقتی که مردم را مجبور کند هفت ساعت تمام به [...] خیره شوند، درحالی که هیچکس چنین مزخرفی نمی‌خواهد.»

«مکتوب، عشق من: اینترمتسو» دنباله‌ی برای «مکتوب، عشق من، آواز خواندن» (Mektoub, My Love: Canto Uno) است که در سال ۲۰۱۷ در جشنواره‌ی فیلم ونیز اکران شد. «گای لاج» منتقد ورایتی یکی دیگر از افرادی است که به فیلم معترض شده و آن را «بن‌بست ترسناک هنرمند» توصیف می‌کند.

کشیش در سال ۲۰۱۳ نیز به خاطر نمایش صحنه‌های جنسی در فیلم «آبی گرم‌ترین رنگ» است جنجال به پا کرده بود، اما آن فیلم در نهایت برنده‌ی نخل طلای کن شد. «رابی کالن» منتقد گاردین با دادن یک ستاره به فیلم می‌نویسد: «کشیش همواره از ستایش‌کنندگان [...] زنان بوده، اما او در اینجا روشی اتخاذ کرده که می‌تواند «گلوتیوس ماکسیمالیزم» نامیده شود…»

علی‌رغم انتقادات گسترده، کشیش در کنفرانس مطبوعاتی در مورد فیلم ابراز خوش‌بینی می‌کند. فیلمساز می‌گوید سعی داشته به کاری متفاوت دست بزند و از همان ابتدا می‌دانسته که هرکسی از تجارب جدید استقبال نمی‌کند.

کارگردان در مورد جنجال اخیر می‌گوید: «همه مثل من به دیگران نگاه نمی‌کنند. هر کسی از چنین فیلمی خوشش نمی‌آید، بنابراین نه، این مسئله مرا آزار نمی‌دهد. اگر چیزی که می‌بینم همان چیزی باشد که می‌خواهم ببینم و آن چیز دیگران را خوش نیاید، اتفاق خوبی است، اگر نگاه همه به یک فیلم یکسان بود فاجعه‌بار می‌شد.»

کشیش اضافه می‌کند: «سعی کردم نشان دهم که با دیدن بدن انسان، شکم و [...] او چه اتفاقی درونم روی می‌دهد. چیزی که سعی در انجامش داشتم این بود که مسائل را از طریق جنبش توضیح دهم. ممکن است پیش‌پاافتاده به نظر برسد اما جادویی است. می‌خواستم فیلمی در مورد جادوی بدن انسان بسازم. این جنبه‌ی ماورائی بدن بود که به تصویر کشیده‌ام.»

«مکتوب، عشق من: اینترمتسو» هنوز در آمریکا پخش کننده ندارد.

کد مطلب: ۴۶۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت