امیرحسین صدیق و حساسیت‌های بازی در نقش خبرنگار

سرنا_امیرحسین صدیق که در سریال محرمی «مرضیه» بازی می‌کند، درباره‌ی حساسیت‌های ایفای نقش «خبرنگار» سخن گفت.

امیرحسین صدیق و حساسیت‌های بازی در نقش خبرنگار

به گزارش سرنا به نقل از ایسنا، این بازیگر در حاشیه بازدید خبرنگاران از پشت صحنه سریال «مرضیه» که قرار است از ۲۳ شهریور ماه به روی آنتن برود، درباره‌ی شتاب‌زدگی در ساخت کارهای مناسبتی و علت پرداختن به موضوع فساد در این مجموعه و حساسیت‌های ایفای نقش خبرنگار سخن گفت.

او درباره‌ی ساخت کارهای مناسبتی در تلویزیون، اظهار کرد: ساخت کارهای مناسبتی سخت نیست، بلکه به برنامه‌ریزی تلویزیون برمی‌گردد که آخرین لحظه یادش می‌افتد که به دنبال ساخت آن برود.

صدیق که در این سریال نقش همسر مرضیه ـ شخصیت اصلی سریال با بازی ماه‌چهره خلیلی ـ را ایفا می‌کند، درباره حساسیت‌های ایفای نقش یک خبرنگار در تلویزیون هم مطالبی را بیان کرد.

او گفت: در این مجموعه کاراکتری را بازی می‌کنم که با سختی‌های زیادی مواجه می‌شود و دنبال این است که فساد مالی و اقتصادی را رو کند.

این بازیگر چنین ادامه داد، در این سریال برای اولین بار به انواع و اقسام خبرنگاران پرداخته شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا اغلب کارهایی که در تلویزیون با موضوع خبرنگار تولید شده، چندان نتوانسته چهره واقعی از این قشر را به تصویر بکشد؟ اظهار کرد: این موضع فقط از سوی خبرنگاران نبوده، بلکه پزشکان و معلمان هم این مشکل را دارند. شغل خبرنگاری حساس است. پرداختن به کار خبر و خبرنگار هم در تلویزیون کار خطرناکی است و خط قرمزهایی وجود دارد که یک خبرنگار چگونه باشد؛ بنابراین باید با این حساسیت‌ها خیلی درست برخورد کرد. یعنی باید با این حساسیت‌ها مویی برخورد کرد، چیزی که در سریال «مرضیه» اتفاق افتاده است که شما همه نوع خبرنگار در آن می‌بینید. از خبرنگار زرد گرفته تا خبرنگار متعهد و مسئول؛ فکر می‌کنم برای اولین بار است که به انواع و اقسام خبرنگاران در این سریال پرداخته می‌شود.

این بازیگر درباره موضوع سریال که فساد اقتصادی است و مشابه آن را در دنیا با فیلم‌هایی چون «پست» اسپیلبرگ دیده‌ایم، اظهار کرد: من یادم است از زمان بچگی که ماجراهای تَن‌تَن و میلو را می‌خواندم جذابیتش برای من این بود که خبرنگار بود و بعد ماجراجویی داشت. فکر می‌کنم شغل خبرنگاری در دنیا خیلی حساس است. خبرنگاران معروفی داریم که برای خبرگزاری‌های بزرگ در دنیا کار می‌کنند. من هم به دلیل اینکه علاقمند به عکاسی هستم حدودا درباره‌ی این شغل مطالعه کرده‌ام.

صدیق در پایان، درباره‌ی تاثیرگذاری ساخت سریال‌هایی با موضوع فساد در جامعه اظهار کرد: امروز در اخبار، خبرهای شوکه‌کننده بسیار می‌شنویم و این سریال به آن شوک‌ها نمی‌پردازد. این سریال به سختی کار یک خبرنگار و کلیت ماجرایی که بشود در قالب یک داستان در ایام محرم و عزاداری در تلویزیون دید، پرداخته است. این سریال می‌تواند به مردم نشان دهد که آزادی مطبوعات می‌تواند در جلوگیری از فساد تاثیر داشته باشد. کسانی که می‌خواهند وارد حرفه‌ی خبرنگاری و مطبوعات شوند باید بدانند که کارشان بسیار حساس و خطرناک است؛ یعنی به اندازه‌ یک سیاستمدار حتی بیشتر از یک سلبریتی و هنرمند و ورزشکار می‌توانند تاثیرگذار باشند البته اگر بتوانند کارشان را درست انجام دهند.

مجموعه مرضیه در ۱۵ قسمت از ۲۳ شهریور ماه از شبکه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت. «مرضیه» یک ملودرام خانوادگی پیرامون مساله مهم انتخاب است. در خلاصه داستان این سریال آمده: مرضیه در تعارض کار و مذهب مجبور به انتخاب می شود. انتخاب این مسیر اتفاقات جدیدی را برایش رقم می‌زند و ...

داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، ماه چهره خلیلی، مجید مظفری، پژمان بازغی، امیرحسین صدیق، علی اوجی و ... بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش می پردازند.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۰۸۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت