تجلیل از مهدی فخیم‌زاده و علیرضا شجاع‌نوری در چله عشق

سرنا_ مهدی فخیم‌زاده و علیرضا شجاع‌نوری از دیگر فرهیختگانی هستند که به دلیل ثبت آثار و سند ماندگار عاشورایی، در آیین چله عشق تجلیل خواهند شد.

تجلیل از مهدی فخیم‌زاده و علیرضا شجاع‌نوری در چله عشق

همزمان با ایام ماه صفر و اربعین حسینی (ع) چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری کشور که درباره واقعه عاشورا اثری ماندگار و شاخص خلق کرده‌اند، در آیینی تحت عنوان چله عشق تجلیل خواهند شد.

مهدی فخیم‎زاده به دلیل بازی ماندگار در مجموعه «مختارنامه» و علیرضا شجاع‌نوری بازیگر سینما به دلیل نقش آفرینی در فیلم سینمایی «روز واقعه» در این آیین تجلیل می‌شوند.

در این مراسم از خالقان ۴۰ اثر برجسته‌ای که در گونه‌های مختلف فرهنگی و هنری مرتبط با واقعه عاشورا از جمله تالیف و پژوهش، هنرهای تجسمی و ترسیمی، هنرهای دراماتیک، موسیقی و ادبیات فعالیت کردند، تجلیل می‌شود.

آیین چله عشق به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ۲۹ مهر ماه ساعت ۱۵ در تالار قلم مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

همچنین در این مراسم مجید انتظامی، آهنگساز و موسیقیدان برجسته کشور پس از شش سال دوری از رهبری ارکستر قطعه «روز واقعه» را با همراهی ارکستر سمفونیک تهران اجرا خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۱۱۵۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت