واکنش رئیس کمپانی «مارول» به انتقادات/ اسکورسیزی را نمی‌شناسم!

سرنا_ کوین فایگی که در راس کمپانی «مارول» جای دارد، سرانجام وارد بحثی که مارتین اسکورسیزی به راه انداخت شد و به او پاسخ داد.

واکنش رئیس کمپانی «مارول» به انتقادات/ اسکورسیزی را نمی‌شناسم!

به گزارش سرنا به نقل از هالیوود ریپورتر، کوین فایگی در اولین پاسخ عمومی نسبت به اظهارنظر مارتین اسکورسیزی درباره فیلم‌های این کمپانی گفت: هر کسی دیدگاهی متفاوت از هنر دارد.

در حالی که اوایل ماه پیش مارتین اسکورسیزی کارگردان با اظهار نظرش علیه فیلم‌های مارول و مقایسه آنها با تم‌پارک‌های موضوعی توفانی به راه انداخت، اکنون با گذشت حدود یک ماه کوین فایگی پاسخ وی را داده است.

اسکورسیزی کارگردان برنده اسکار در مصاحبه‌ای با امپایر گفته بود فیلم‌های مارول سینما نیستند و این سینمایی نیست که تلاش داشته باشد تا تبادلات احساسی از انسان بودن وانتقال آن به دیگران را خلق کند.

به دنبال اسکورسیزی، فرانسیس فورد کاپولا و جان فاورو نیز نظراتشان را در این باره در حمایت از وی مطرح کردند. هفته پیش نیز اسکورسیزی با نوشته‌ای در نیویورک تایمز سعی کرد تا نظر خود را به صورت مبسوط توضیح دهد.

در حالی که در این مدت کمپانی مارول هیچ واکنشی نشان نداده بود اکنون کوین فایگی، رییس کمپانی مارول و آرشیتکت جهان سینمایی این کمپانی، برای اولین بار نظراتش را به صورت عمومی مطرح کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش آیا فیلم‌های ابرقهرمانی اثری منفی برای سینما دارند، گفت: فکر می‌کنم که این درست نیست و معتقدم چنین نگاهی مایه تاسف است. وی افزود: من و همه آنهایی که روی این فیلم‌ها کار می‌کند، عاشق سینما، عاشق فیلم‌ها و عاشق سینما رفتن هستم و عاشق این هستیم که بنشینیم و در سینمایی پر از افراد دیگر، تجربه‌ای مشترک داشته باشیم.

اولین فیلم مارول از جهان سینمایی‌اش با اکران «مرد آهنی» در سال ۲۰۰۸ شروع شد و امسال در نهایت با «انتقام جویان: پایان بازی» جهان سینمایی این کمپانی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بدل شد و از «آواتار» پیش افتاد.

در حالی که اسکورسیزی در مطلبش در نیویورک تایمز تاکید داشت که در این سینما هیچ چیز در خطر نیست و تصاویر و فیلم‌ها بر مبنای رضایت مشتری و بر مبنای تقاضای وی ساخته می‌شوند، فایگی همواره تاکید کرده است که تلاش دارد تا فیلم‌هایی بسازد که با دیگر فیلم‌ها متفاوت باشند.

کوین فایگی در پاسخ به این نقد اسکورسیزی مثال‌هایی ارایه کرد که به جای ادامه دادن به فیلم «مرد آهنی» رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک را در برابر کاپیتان آمریکا یعنی کریس اوانز در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» قرار داد و دو شخصیت محبوب را به چالش کشید.

وی یادآوری کرد: نیمی از شخصیت‌های محبوب این جهان داستانی را در انتهای فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» کشتیم و برای همین اصلا همین خطرپذیری برای ما جالب بوده و به ما اجازه داده تا جلوتر برویم و جایگاه متفاوتی کسب کنیم.

اسکورسیزی در نقد خود مارول را متهم کرده که بزرگ‌ترین ریسک سرمایه‌گذار این است که بگذارد تا فیلمساز دیدگاه خودش را پیش ببرد و فیلمسازی چون مارول تنش ظریف بین تجارت و هنر را از بین برده و به سادگی اجازه داده است تا تجارت حاکم شود.

فایگی یادآوری کرد به شخصه اسکورسیزی را نمی‌شناسد اما یادآوری می‌کند که در نهایت هنر یک چیز ذهنی است.

وی گفت: هر کسی تعریف متفاوتی از سینما دارد. هر کسی تعریف متفاوت از هنر دارد. هر کسی تعریف متفاوتی از ریسک دارد. برخی فکر نمی‌کنند این سینما باشد، خوب حق دارند نظرشان را بگویند. همه حق دارند در این باره بنویسند و من منتظر هستم تا ببنیم در آینده چه اتفاقی می‌افتند. اما در همین حال ما به ساخت فیلم‌هایمان ادامه می‌دهیم.

وی گفت برخلاف این که به سینما به عنوان یک خط تولید نگاه کنیم، فیلم بعدی دیزنی پلاس با بازی الیزابت اولسون و پل بتانی ریشه در سریال ۱۹۵۰ دارد و شبیه دیگر کارهای قبلی ما نیست. این هیچ شباهتی به ژانرهایی که پیشتر کار شده ندارد و این نشان دهنده این است که اگر شما فکر می‌کنید تجربه‌های انسانی باید شبیه همه چیزهایی که قبلا اتفاق افتاده و در همان بخش بگنجد، نیست؛ این فیلم‌ها شبیه کارهای قبلی نیستند. اما حقیقت این است که این فیلم‌ها دربرگیرنده همه چیز هستند. داستان‌هایی علمی-داستانی بزرگ و تمثیلی.

وی به فیلم «ابدی‌ها» با بازی آنجلینا جولی هم اشاره کرد و آن را فیلمی خیلی بزرگ، متقاوت و گران توصیف کرد و گفت این فیلم را داریم می‌سازیم چون پر از ریسک است و شاید یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌ها باشد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت