ابراز شگفتی یک خبرنگار چینی از مراسم تشییع سردار سلیمانی

سرنا_ یک خبرنگار چینی در توصیف مراسم تشییع پیکر سردار سپبهد قاسم سلیمانی این عبارت را به کار برد: «بی‌نظیر و فوق‌العاده است!»

ابراز شگفتی یک خبرنگار چینی از مراسم تشییع سردار سلیمانی

همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در ایران، رسانه‌های خارجی در حال پوشش این مراسم و حضور میلیونی جمعیت مردم هستند.

یک خبرنگار و عکاس چینی که در حال پوشش خبری اعتراض‌های مردمی علیه تهدیدهای ترامپ ـ رییس‌جمهور آمریکا ـ بود و شعارها و درخواست‌های مبارزه‌طلبانه مردم را به تصویر می‌کشید، درباره‌ی حضور این جمعیت، به خبرنگار ایسنا گفت: هیچ حرفی نمی‌توانم بزنم جز این‌که بی‌نظیر و فوق‌العاده است.

رسانه‌های خارجی با به تصویر کشیدن سیل جمعیت در این مراسم، بر حضور پرشمار و میلیونی مردم ایران اذعان داشته‌اند. برخی خبرنگاران خارجی که به صورت مستقیم و یا از راه دور در حال پوشش خبری این مراسم بوده‌اند با انتشار پیام‌هایی در توئیتر، حضور مردم ایران را با عباراتی چون «دریایی بیکران»، «میلیونی» و «تاریخی» توصیف کرده‌اند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی روز جمعه با جمعی از همراهانش در عراق هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفت. پیکر او ۱۵ دی ماه پس از تشییع در اهواز، به مشهد مقدس و سپس تهران منتقل شد و مقام معظم رهبری بر پیکرش نماز خواندند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت