تجهیز سینماهای مردمی «فجر۳۸»/ میزبانی تشویقی برای پردیس‌های نوساز

سرنا_ سخنگوی انجمن سینماداران ضمن تشریح فرآیند آماده‌سازی سینماهای مردمی میزبان جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر از تجهیز ۹۵ درصد این سالن‌ها به سیستم تصویری دیجیتال لیزری خبر داد.

تجهیز سینماهای مردمی «فجر۳۸»/ میزبانی تشویقی برای پردیس‌های نوساز

به گزارش سرنا،محمدرضاصابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت سینماهای انتخاب شده برای میزبانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر برای تجهیز این دسته از سالن‌های سینمایی، حمایت مالی در نظر نگرفته است. البته برای انتخاب سالن‌های سینمایی و حضور آن‌ها در چرخه اکران فیلم‌های جشنواره نیز شرایطی اعمال شد و براساس یک چارچوب مشخص انتخاب‌ها صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه سالن‌های سینمایی با آگاهی از شرایط اعمال شده، تجهیز شده و بعد از سوی بازرسان جشنواره تاییدیه دریافت می‌کنند، توضیح داد: از جمله این شروط موردنظر می‌توان به مجهز شدن سینماها به سیستم‌های اکران دیجیتال لیزری، سیستم صدای دالبی، پارکینگ مناسب برای مخاطب اشاره کرد. یکی از تمهیدات بسیار خوب این دوره از جشنواره همین شرایط است.

سخنگوی انجمن سینماداران تاکید کرد: اگر پردیس‌ها و یا سالن‌های در دست احداث، بتوانند قبل از شروع جشنواره فیلم فجر یعنی تا پایان دی‌ماه تکمیل شوند، بعد از بازرسی می‌توانند به‌صورت تشویقی جزئی از سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر قرار گیرند.

وی ادامه داد: از جمله سینماهای تازه‌ساز که توانسته‌اند خود را قبل از جشنواره آماده کنند، می‌توان به پردیس «گالاریا» اشاره کرد، که با ۲ سالن در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت.

دبیر انجمن سینماداران توضیح داد: خوشبختانه سینماهای این دوره از جشنواره از هرنظر آماده ارائه خدمات به مخاطبان جشنواره هستند، در همین راستا اکثر سالن‌ها صندلی‌های خود را ترمیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امیدوار است که بتوانند میزبان خوبی برای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر باشند، تاکید کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد از سینماهای مورد نظر از تجهیزات لیزری استفاده می‌کنند، این سیستم تصویری با حمایت موسسه «سینماشهر» به صورت کمک بلاعوض در اختیار سالن‌های سینمایی قرار گرفته است.

صابری در پایان گفت: در صورتی که آثار جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها نمایش داده شود، سینماهای مورد نظر در استان‌های مختلف هم همان روال سینماهای تهران را طی خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت