صد هنرمند مشهدی از جشنواره تئاتر فجر انصراف دادند

سرنا_صد هنرمند مشهدی در قالب سه گروه نمایشی از حضور در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انصراف دادند.

صد هنرمند مشهدی از جشنواره تئاتر فجر انصراف دادند

به گزارش سرنا، سه گروه نمایشی مشتمل بر صد هنرمند مشهدی از حضور در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انصراف دادند.

گروه‌های «آدیداس»، «جانی سکیکی» و «خدای جنگ» که از مشهد به سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافته بودند، در ابراز هم‌دردی با مردم داغ‌دیده ایران در پی ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ از حضور در این جشنواره انصراف دادند.

متن بیانیه این سه گروه به شرح زیر است:

«توان روحی حضور در جشنواره را نداریم

این روزها که کشور عزیزمان ایران اسلامی درگیر و دار اتفاقات ناگواری است که روزبه‌روز کام مردم را تلخ‌تر از پیش می‌کند، شاید روا و مصلحت نباشد که هنرمندان این مرز و بوم که خود را داعیه‌دار همسویی با افکار مردم می‌دانند حضور خود در مراسمات مختلف که عنوان «جشنواره» را یدک می‌کشد، جشن بگیرند.

بر همین اساس و با تصمیم قاطع هنرمندان فعال تئاتر مشهد که سالیان سال است جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به افتخارات و نام آن‌ها به خود می‌بالد، امسال از حضور در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انصراف داده و همسو با ملت داغدیده‌ای که مدت‌هاست گوش‌شان از اخبار تلخ و جانسوز پرشده، در این جشن بزرگ تئاتری کشور حضور پیدا نمی‌کنیم.

واقعیت این است که درست نمی‌دانیم این انصراف از حضور، چقدر برای مدیران فرهنگی کشور مهم هست یا نیست، اما چیزی که بیش از این‌ها اهمیت دارد درد جانکاهی است که کشور عزیز و ملت شریف ایران را فرا گرفته و شاید با همین اقدام همدردانه به اندازه خود و نه بیشتر، تسلای قلب داغدیده مردم‌مان باشیم. چه اینکه دیگر توانی در روحیه ما برای حضور در این جشنواره و فعلاً هیچ جشنواره‌ای نمانده است.

به حضور همکاران ارجمندمان در هر فستیوال دولتی و غیردولتی احترام گذاشته و معتقدیم تصمیمات هر هنرمند یا شهروندی مستقیماً به خودش ارتباط دارد و قطعاً عدم حضور ما ارزش هنری هیچ‌یک از مردان و زنان بزرگ تئاتر این سرزمین را زیرسؤال نخواهد برد. لذا به احترام تک‌تک آن‌هایی که هستند کلاه از سر برمی‌داریم و هرکسی که تصمیمی در مشابهت با تصمیم هنرمندان مشهدی بگیرد نیز، مورد استقبال اهالی تئاتر است.

به امید روزی که در کشوری سراسر امید و نشاط، حضورمان را در جشن بزرگی به مساحتِ ایران اسلامی رقم بزنیم و به جادوی تاثیر تئاتر بر جامعه، بیش از پیش ایمان بیاوریم.

گروه‌های نمایشی «آدیداس»، «خدای جنگ» و «جانی سکیکی» راه یافته از مشهد مقدس به سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر»

کد مطلب: ۱۲۸۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت