کشف ۱۵۹ قلم شی تاریخی در لرستان/ موردی از سرقت اشیاء گزارش نشد

سرنا_ فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد ۱۵۹ شیء تاریخی از قاچاقچیان اشیا تاریخی کشف و ضبط شد.

کشف ۱۵۹ قلم شی تاریخی در لرستان/ موردی از سرقت اشیاء گزارش نشد

به گزارش سرنا به نقل از مهر ، سرهنگ محمدرضا مرادیان امروز یکشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با بیان اینکه آمار کشفیات اشیا تاریخی در لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳۶ درصد افزایش یافته است، گفت: در ۹ ماهه سال گذشته ۱۹ قلم شیء تاریخی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده بود که این تعداد طی امسال به ۱۵۹ شیء تاریخی افزایش یافته است.

وی همچنین به کشف ۴۵ مورد بدلیجات تاریخی در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: این آمار در سال گذشته ۷ هزار و ۳۰۸ قلم بود که کاهش ۹۹ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: خوشبختانه امسال و سال گذشته هیچ گونه سرقت اشیا تاریخی در استان ثبت نشده است.

سرهنگ مرادیان به کاهش ۶۰ درصدی کشف دستگاه فلزیاب در استان اشاره کرد و افزود: در ۹ ماهه امسال ۶ مورد حمل و نگهداری غیر قانونی فلزیاب کشف شده که این آمار در سال گذشته ۱۵ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۳۶ نفر از مرتکبین جرایم حوزه میراث فرهنگی دستگیر شده اند که ۳۴ نفر بومی و ۲ نفر نیز غیر بودمی بوده اند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت