آثار ابتدایی «‌ون‌گوگ»‌ حراج می‌شوند

سرنا_ حراجی «‌ساتبیز» چهار اثر هنری از «‌ونسان ون‌گوگ» را که از سال ۱۹۹۵ تاکنون به نمایش گذاشته نشده‌اند، در لندن به مزایده می‌گذارد.

آثار ابتدایی «‌ون‌گوگ»‌ حراج می‌شوند

به گزارش سرنا به نقل از آرت ‌نیوزپیپر، تمامی آثاری که در این حراجی ماه فوریه ساتبیز به فروش گذاشته می‌شوند جزو آثار ابتدایی «‌ون‌گوگ» محسوب می‌شوند. یک مجموعه‌دار آمریکایی ناشناس هر چهار اثر را برای مزایده به این حراجی ارائه کرده که از نظر کارشناسان وجود این تعداد اثر هنری «‌ون‌گوگ» در یک مجموعه خصوصی نادر و غیرمعمول است.

«ون‌گوگ» این چهار اثر را در دورانی که در «لاهه»‌ زندگی می‌کرد خلق کرده است. سوژه این‌ نقاشی‌ها مردم عادی بودند و نقاشی‌های او را تا حدودی می‌توان به آثار امپرسیونیست شباهت داد.

«‌ون‌ گوگ» در یکی از این نقاشی‌ها تصویر یکی از ساکنان «‌لاهه»‌ را به تصویر کشیده است. این نقاشی که با عنوان «‌مرد یتیم» شناخته می‌شود به سال ۱۸۸۲ تعلق دارد و ارزش تقریبی ۴۰۰ هزار الی ۵۰۰ هزار پوند برای آن درنظر گرفته شده است.

این هنرمند در سال ۱۸۸۲ نقاشی دیگری از یک نجار خلق کرد. با این حال به دلیل نوع چکشی که در دست این مرد قرار دارد و پیش‌بند چرمی که به تن دارد این نقاشی به نام «آهنگر» شناخته می‌شود. ارزش تقریبی این نقاشی بین ۴۵۰ هزار پوند تا ۵۵۰ هزار پوند تخمین زده شده است.

نقاشی بعدی مربوط به تصویر یک کارگر است که در سال ۱۸۸۵ خلق شده است. این اثر هنری که «روستایی»‌ نام دارد با قیمت تقریبی ۴۵۰ هزار الی ۵۵۰ هزار دلار به مزایده گذاشته خواهد شد.

آخرین اثر این مجموعه نیز نقاشی تیره از تصویر زنی در کلبه است. نکته قابل توجه در این نقاشی بزرگ‌بودن غیر معمول دست‌ها زن است که به گفته کارشناسان برای تاکید بر کارگر بودن این زن نقاشی شده است.

ارزش تقریبی این اثر نیز بین ۹۰۰ هزار الی ۱.۲ میلیون پوند تعیین شده است. با این تابلوهای نقاشی مربوط به دوران زندگی این هنرمند در فرانسه با قیمت‌های بسیار بیشتر و معمولا بیش از ۱۰ میلیون پوند به فروش می‌رسند.

حراجی ساتبیز این چهار نقاشی را از تاریخ بیست و نهم ژانویه تا چهارم فوریه به نمایش خواهد گذاشت.

«ونسان ون‌گوگ» نقاش نامدار هلندی اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌ سر برد، اما اکنون به‌ عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پساامپرسیونیسم شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد.

وی فعالیت هنری خود را به‌ عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در سه سال پایانی عمرش خلق شدند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت