توضیح داروغه‌زاده درباره اسپانسر و داوران جشنواره فجر

سرنا_ دبیر جشنواره فیلم فجر با تاکید بر حضور همه سینماگران در این رویداد و همراهی با مردم عزادار و سیل‌زدگان سیستان درباره همکاری شهرداری تهران با جشنواره فجر و انتخاب داوران توضیح داد.

توضیح داروغه‌زاده درباره اسپانسر و داوران جشنواره فجر

به گزارش سرنا،ابراهیم داروغه‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه مراسم قرعه‌کشی فیلم‌های نمایش دهنده جشنواره در سینمای رسانه‌ها تاکید کرد: دست‌اندرکاران جشنواره و سینماگران، همدرد و همراه مردم عزادار و خانواده‌های حوادث اخیر و نیز سیل زدگان هستند و حضور همه در این جشنواره، نه برای برگزاری جشن، بلکه برای همراهی و تسکین آلام از طریق سینما است.

وی ضمن تاکید دوباره به حضور جمعی سینماگران درباره اسپانسر جشنواره و همراهی شهرداری تهران بیان کرد:همه شهرداری‌های دنیا پشتیبان برنامه‌های فرهنگی و هنری هستند و از آنجا که آقای حناچی هم‌ شخصیتی فرهنگی است، امسال شهرداری تهران حامی اصلی جشنواره خواهد بود. البته بخشی از کمک‌های شهرداری به صورت نقدی و بخشی هم به صورت غیرنقدی است. او درباره رقم هشت میلیاردی که برای این اسپانسری در خبرها ذکر شده افزود: هنوز رقمی نهایی نشده ضمن اینکه برای کمک‌های مالی بخش‌های دیگری هم درخواست داده‌اند که در حال بررسی هستیم ولی درکل رقمی هنوز نهایی نشده، چون قرار است از امکانات شهری شهرداری هم استفاده کنیم. داروغه‌زاده درباره انتخاب داوران و اینکه خبرهایی از نپذیرفتن این مسئولیت توسط چند سینماگر منتشر شده است، هم گفت: هیچ کدام از عزیزانی که در خبرها آمده بود خودشان رسمی چنین خبری را منتشر نکرده بودند و در صحبتی که با آنها داشتم هم این موضوع را تکذیب کردند.‌ اساسا تا وقتی اسم فیلم‌ها معرفی نشود با داوری صحبت نمی‌کنیم و با وجود شایستگی‌هایی که هر کدام از این هنرمندان دارند و از چهره‌های شاخص سینمایی هستند، هنوز صحبت قطعی با کسی انجام نشده است. وی همچنین درباره اینکه آیا برای همه فیلم‌ها بویژه مستند و کوتاه در سالن رسانه‌ها (پردیس ملت) نشست پرسش و پاسخ برگزار می‌شود، بیان کرد: در این باره باید با صاحبان فیلم‌های مستند و کوتاه برای برگزاری نشست مطبوعاتی صحبت کنیم چون هیچ کدام از این فیلم‌ها نمایش اول‌شان نیست و قبلا رونمایی شده‌اند. البته ما برای برگزاری نشست مشکلی نداریم و این بسته‌ به نظر خودشان است. با این حال حتما مراسم خوش آمدگویی و اصطلاحا فرش قرمز برای آنها نیز حتما خواهیم داشت.

کد مطلب: ۱۲۹۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت