کدام هنرمندان و افراد مشهور جهان هواپیمای اختصاصی دارند؟

سرنا_ افراد معروف و هنرمندان هالیوودی چنان ثروتی دارند که خریدن یک جت یا هواپیمای شخصی برایسان بسیار عادی است. کسانی چون آنجلینا جولی، جان تراولتا، جیم کری، تام کروز، جکی چان، هریسون فورد، استیون اسپیلبرگ و چند نفر دیگر هواپیمای شخصی خود را دارند.

کدام هنرمندان و افراد مشهور جهان هواپیمای اختصاصی دارند؟

زندگی افراد ثروتمند و مشهور به گونه‌ای است که شاید آرزوی خیلی از ما باشد. گاهی افراد مشهور چیزهایی می‌خرند که ممکن است باور آنها برایمان سخت باشد. افرادی که در لیست زیر معرفی می‌کنیم فقط ثروتمند و مشهور نیستند، آنها مالکان لوکس‌ترین و مجلل‌ترین وسیله حمل‌ونقل‌ هستند؛ این اشخاص تنها با جت و هواپیمای شخصی خود سفر می‌کنند.

اعتمادآنلاین ، به نقل از msn، گزارش می‌دهد که کدام یک از بازیگران، خوانندگان و سیاستمداران مشهور جت شخصی دارند.

1- دریک

این رپر 33ساله در اینستاگرام خود عکسی از هواپیمای شخصی چند میلیون دلاری‌اش گذاشت. اسم بوئینگ 767 او «ایر دریک» (Air Drake) است که قیمت آن را حدود 185 میلیون دلار تخمین زده‌اند.

2- دونالد ترامپ

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا یک بوئینگ 757 دارد. این هواپیمای شخصی دارای سینک و کمربندهایی از جنس طلای 24 عیار است.

3- آنجلینا جولی

این بازیگر مشهور وقتی می‌خواست خلبانی را فرا بگیرد، یک هواپیمای سیرس اس‌آر 22 خرید. ارزش این هواپیما حدود 650 هزار دلار است و تنها ظرفیت سوار شدن پنج نفر را دارد.

4- بروس دیکینسون

او خواننده گروه «آیرون میدن» است و هنگامی که با اعضای گروه برای اجرای کنسرت به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کردند از این جت استفاده می‌کردند.

5- جان تراولتا

این بازیگر علاقه زیادی به پرواز دارد و چند هواپیما نیز خریده است. او یک بوئینگ 707-138 هم دارد. او نام هواپیما را به خاطر فرزندانش جت‌ کلیپر الا (Jett Clipper Ella) گذاشته است.

6- جیم کری

جیم کری یک گلف‌استریم5 (Gulfstream V) دارد که یکی از امن‌ترین و لوکس‌ترین هواپیماهای دنیاست.

7- جی‌زی

بیانسه به مناسبت روز پدر به جی‌زی یک هواپیمای بمباردیه چلنجر850 هدیه داد. این هواپیما دارای یک اتاق نشیمن عالی، 2 سرویس بهداشتی، 2 حمام، یک اتاق خواب بزرگ و یک آشپزخانه است.

8- تام کروز

تام کروز مثل نقشش در فیلم تاپ گان به پرواز علاقه زیادی دارد. او مالک یک هواپیمای گلف‌استریم 4 است.

9- جکی چان

جکی چان یک جت ایمبرائر لگسی 500 (Embraer Legacy 500) به ارزش 20 میلیون دلار دارد. طراحی داخلی این جت کاملاً ساده است و در آن از رنگ‌های خنثی استفاده شده، اما تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مثل وای‌فای دارد.

10- اپرا وینفری

این مجری مشهور یک هواپیمای بمباردیه گلوبال اکسپرس ایکس‌آراس دارد. ارزش این هواپیما تقریباً 42 میلیون دلار است.

11- هریسون فورد

این هنرمند یکی از علاقه‌مندان پروپاقرص پرواز است و چند هواپیما و جت شخصی دارد. او در مجموعه خود یک سسنا 525بی سی‌جی3 (Cessna 525B CJ3) نیز دارد.

12- مورگان فریمن

این بازیگر دارای مدرک خلبانی است و یک سسنا سایتیشن 501 (Cessna Citation 501)، سسنا 414 و یک امویست اس‌جِی30 (Emivest SJ30) دارد.

13- بیل گیتس

صاحب مایکروسافت یک هواپیمای بمباردیه بی‌دی700 گلوبال اکسپرس به ارزش 40 میلیون دلار دارد. او هواپیمایش را «لذتی گناه‌آلود» می‌خواند.

14- استیون اسپیلبرگ

این کارگردان مشهور چندین جت از جمله یک گلوبال اکسپرس ایکس‌آراس و یک گلف‌استریم جی650 دارد.

15- مارک کوبان

او صاحب تیم دالاس ماوریکس است و یک بوئینگ 767-272 دارد که ارزش آن بیش از 140 میلیون دلار است.

16- الکس رودریگز

الکس رودریگز بازیکن بیسبال است و در سال 2017 برای خود یک هواپیمای شخصی چند میلیون دلاری خرید. او قبلاً جت داشت، اما آن را با یک گلف‌استریم4 معاوضه کرد.

17- تیلور سوییفت

او یک جت داسو فالکون 900 دارد که گفته می‌شود ارزش آن به 40 میلیون دلار می‌رسد. شماره ثبت این جت ان898تی‌اس است که 2 حرف تی و اس آخر آن از اول اسم تیلور سوییفت وام گرفته.

18- سلین دیون

خواننده معروف و ثروتمند جهان نه تنها یک جزیره شخصی و چند قصر، که یک هواپیمای بمباردیه بی‌دی700 اکسپرس نیز دارد.

19- مایکل جردن

مایکل جردن یکی از بزرگ‌ترین و ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ است پس تعجبی ندارد که مثل افراد عادی سفر نکند. جت شخصی مایکل جردن طوری رنگ‌آمیزی شده که شبیه کفش‌های تولیدی خودش باشد.

20- دواین جانسون

دارایی دواین جانسون یا همان راک حدود 280 میلیون دلار است. واضح است که وقتی بازیگری چنین پولی داشته باشد حتماً جت شخصی هم می‌خرد.

21- کایلی جنرف

فوربس اعلام کرده که کایلی جنر جوان‌ترین فرد ثروتمند دنیاست که در 21 سالگی توانسته این ثروت را به دست آورد. کایلی هم مانند خواهرش کیم هواپیمای اختصاصی دارد که ارزش آن حدود یک میلیون دلار است.

22- دیوید بکام

بکام برای خود یک هواپیمای بمباردیه چلنجر350 به ارزش 24 میلیون دلار خرید. طراحی داخلی این هواپیما بسیار لوکس است و هشت نفر می‌توانند سوار آن شوند.

23- فلوید می‌ودر

می‌ودر قبلاً ورزشکار حرفه‌ای بوکس بود. او در کنار ماشین‌های لوکسی که دارد، یک جت شخصی 60 میلیون دلاری نیز خریده است.

24- تایگر وودز

یک استریم جی550 به ارزش 83.6 میلیون دلار دارد. این هواپیما بسیار لوکس است و چند اتاق خواب و سرویس بهداشتی و یک سالن غذاخوری با گنجایش 30 نفر دارد.

25- جرج بوش

رئیس‌جمهور سابق آمریکا یک بوئینگ وی‌سی25 دارد که قیمت تقریبی آن حدود 350 میلیون دلار است.

کد مطلب: ۱۳۱۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت