برنده نوبل در میان نامزدهای نهایی پِن آمریکا

سرنا_ نامزدهای نهایی جایزه انجمن قلم آمریکا (پِن) در حالی در شاخه‌های گوناگون معرفی شدند که «اولگا توکارچوک»، نویسنده برنده نوبل ادبیات نیز یکی از نامزدهای بخش بین‌الملل است.

برنده نوبل در میان نامزدهای نهایی پِن آمریکا

به گزارش سرنا به نقل از ایسنا، در شاخه جایزه بین‌المللی جوایز انجمن قلم آمریکا (پِن) که ویژه آثار ترجمه از زبان‌های مختلف به زبان انگلیسی است، رمان «استخوان‌های مرده را شخم‌ بزن» نوشته «اولگا توکارچوک»، نویسنده لهستانی برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۸ با ترجمه‌ای از «آنیتا لوید-جونز» برای کسب جایزه سه‌هزار دلاری این شاخه رقابت خواهد کرد.

«توکارچوک» پیش‌تر در سال ۲۰۱۸ توانست برای رمان «پروازها» موفق به کسب جایزه بوکر بین‌الملل شود تا اولین نویسنده لهستانی باشد که چنین جایزه‌ای را کسب می‌کند. او در سال ۲۰۱۹ نیز برای رمان «استخوان‌های مرده را شخم بزن» به جمع نامزدهای نهایی جایزه بوکر بین‌الملل راه یافت. این نویسنده لهستانی سال گذشته میلادی همزمان با «پیتر هاندکه» به طور همزمان به عنوان برندگان نوبل ادبیات ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ معرفی شدند.

«داستان‌های عجیب»، «دست‌نوشته‌های یعقوب»،‌ «آنا در گورهای جهان»، «آخرین داستان‌ها»، «عروسک و مروارید» و «قصه‌های کریسمس» از جمله دیگر آثار این داستان‌نویس و شاعر لهستانی هستند.

«اگر از رودخانه عبور کنی» نوشته «ژنوی داماس» (فرانسه)، «۱۰ معشوقه نیشینو» نوشته «هیرومی کاواکامی» (ژاپن)، «آن‌سوی بابل» به قلم «اگیابا سگو» (ایتالیا) و «رایحه بوئنوس به مشام می‌رسد: داستان‌ها» از «هب اوهارت» (اسپانیا) دیگر نامزدهای جایزه شاخه بین‌المللی پِن ۲۰۲۰ هستند.

در شاخه بهترین رمان اول ویژه اولین اثر بلند نویسندگان آمریکایی نیز رمان‌های «قضات» نوشته «آر.اُ کوان»، «بمان و بجنگ» نوشته «مادلین فیتچ»، «۹۹ شب در لاگور» به قلم «جمیل جان کوچای»، «خانواده بزرگ» از «توماس مونیز»، «مسافران» نوشته «رجینا پورتر» و «نیایشی برای مسافران» نوشته «روشیکا تامر» رقابت خواهند کرد.

جوایز انجمن قلم آمریکا در چند شاخه دیگر از جمله بهترین داستان کوتاه اول، بهترین کتاب آزاد (آثار ژانرهای مختلف ویژه نویسندگان غیرسفیدپوست)، بهترین ترجمه شعر (ترجمه مجموعه‌های شعر به زبان‌ انگلیسی)، مقاله‌نویسی، زندگی‌نامه و نگارش کتاب‌های علمی برگزار می‌شود و در مجموع ۳۳۰ هزار دلار به نویسندگان و مترجمان برگزیده اعطا می‌شود.

برندگان نهایی جایزه ادبی انجمن قلم آمریکا (پِن) طی مراسمی در تاریخ دوم مارس (۱۲ اسفندماه) در نیویورک معرفی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۱۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت