تهدید به مرگ هنرمند پرتغالی به دلیل کشیدن یک کاریکاتور

سرنا_ واسکو گارگالو، کاریکاتوریست پرتغالی به دلیل خلق یک کارتون در نشریه سابادو علیه جنایات نتانیاهو و رژیم صهیونیستی توسط حزب لیکود تهدید به مرگ شد.

تهدید به مرگ هنرمند پرتغالی به دلیل کشیدن یک کاریکاتور

این برای اولین‌بار نیست که یک کاریکاتوریست توسط اسرائیل ترور یا تهدید به مرگ می‌شود.

در سالگرد شهادت ناجی العلی که توسط موساد در لندن به دلیل طرح‌های گزنده‌اش ترور شد، تاکنون هنرمندان کاریکاتوریست دیگری همچون کارلوس لطوف از برزیل، آنتونیو آنتونس از پرتغال و سیدمسعود شجاعی طباطبایی از ایران رسماً تهدید شده‌اند.

این بار جرم واسکو گارگالو این است که در کارتون خود به نتانیاهو اشاره دارد در حالی که تابوتی که پرچم فلسطین روی آن است را در کوره آدم سوزی قرار می‌دهد، تابلوی بالای کوره نشانگر بازداشتگاه آشویتس در لهستان است و اشاره به هولوکاست دارد. هولوکاستی که حتی در صورت اثبات، اسرائیل به سبب آن به جای اینکه از مسبب جنگ جهانی دوم بخشی برای یهودیان بگیرد، با کشتار و آواره کردن مردم فلسطین، این کشور را اشغال می‌کند، کشوری که در طول جنگ جهانی دوم بیطرف بود! و کشور جعلی اسرائیل رسماً در سال ۱۹۴۸ تأسیس می‌شود.

هنرمندان زیادی در عرصه کارتون نسبت به این اتفاق موضع گرفته یا کاریکاتورهایی برای هم‌صنفشان طراحی کرده‌اند، هنرمندانی که حالا خود را واسکو گارگالو می‌نامند.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۳۳۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت