سرنوشت سیمرغ اهدایی به سعید ملکان برای فیلم «روز صفر» چه می‌شود؟

سرنا_ فرشته طائرپور، یکی از اعضای هیئت داوران، درباره سرنوشت سیمرغ‌هایی که به سازندگان فیلم گروه "روز صفر" تعلق گرفت ولی آن‌ها از دریافتش خودداری کردند، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سرنا، فرشته طائرپور تنها کسی بود که وقتی سعید ملکان، کارگردان فیلم «روز صفر»، برای دریافت سیمرغ جشنواره در سالن حضور نداشت، و اعلام شد که در راه است، با نگه داشتن سیمرغ فیلم اول نزد خود و اعلام این نکته که تا آقای ملکان نرسد و به خاطر تاخیرش از این جمع عذرخواهی نکند، این سیمرغ توسط گروه داوران به او داده نخواهد شد، جواب بی‌احترامی گروه فیلم سینمایی روز صفر به تمام اهالی سینما را داد.

گفتنی است سعید ملکان و گروه سازندگان فیلم «روز صفر» به نشانه اعتراض به نامزد شدن کسانی که جشنواره فجر را ابتدا تحریم کرده و سپس به آن پیوسته بودند و همچنین اعتراض به پذیرفته شدن فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی، از حضور در مراسم اختتامیه خودداری کردند تا به خیال خود دهن‌کجی بزرگی به جشنواره فجر کرده باشند.طائرپور، یکی از داوران بخش «فیلم‌های اول» در واکنش به حرکت کارگردان فیلم روز صفر، سیمرغ فیلم اول را به مسئولان جشنواره تحویل نداد تا به رسم جشنواره برای کارگردان ارسال شود.

طائرپور در سخنرانی پیش از اهدای جایزه این بخش با نقل جملاتی از «واکین فنیکس» برنده جایزه اسکار، درباره اهمیت و همدلی سینماگران و دانستن قدر و قیمت این شغل شگفت‌انگیز، صحبت کرد که البته بخش مربوط به سخنرانی او حین پخش زنده مراسم اختتامیه از تلویزیون حذف شد. حالا بايد ديد طائرپور و همكارانش در هيات داوری بخش نگاه نو، با اين سيمرغ جنجالی چه خواهند كرد.

طائرپور در پاسخ به سوال اعتمادآنلاین در مورد سرنوشت این سیمرغ گفت: تا اين لحظه فقط دو راه‌حل به ذهن‌مان رسيده، يا سيمرغ را با يادداشتی که بر آن ضميمه می‌كنيم و می‌نويسيم: «اين تنها سيمرغ بخش فيلم اولی‌های جشنواره سی‌وهشتم است كه برنده آن با ناسپاسي برای دريافت آن روی صحنه نيامد»، برای موزه سينما ارسال می‌كنيم تا آيندگان سينمای ايران در جريان ماجرای آن قرار بگيرند؛ و يا مسئولان جشنواره به ما اجازه خواهند داد كه آن را به يكی از دو فيلم ديگری كه فقط يک رأی از اين فيلمِ برگزيده كمتر داشتند اهدا كنيم.

البته احتمال سومی هم هست و آن اينكه مسئولان جشنواره تصميم‌گيری در مورد اين سيمرغ را از اختيارات هيات داوران ندانند! و امر به تحويل آن كنند كه البته اين هم حكايتي برای داوران دوره‌های بعد خواهد داشت. دعا كنيم در حين اين بلاتكليفی‌ها، اين سيمرغِ جفاديده، دلش نشكند و بال نكشد و از دست نرود.

کد مطلب: ۱۳۳۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت