اداره پایگاه‌های آثار تاریخی ملی و جهانی به صورت هیات امنایی

سرنا_ کرمان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث رهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره حقوق معوق نیروهای شرکتی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان بیان کرد: حقوق نیروهای شرکتی و قراردادی از محل اعتبارات استانی است که از استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخواست داریم نسبت به تخصیص اعتبار به میراث فرهنگی عنایت ویژه ای داشته باشند.

اداره پایگاه‌های آثار تاریخی ملی و جهانی به صورت هیات امنایی

"محمد خیاطیان" امروز پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در جمع خبرنگاران کرمانی درباره حقوق معوق کارکنان ابنیه تاریخی اظهار کرد: کمبود اعتبار شاید موضوع درستی نباشد و نحوه هزینه کرد مهم است.

وی افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه، ساز و کارهای پرداخت حقوق دچار مشکلاتی شد که با تلاش وزیر و همکاران ما در معاونت توسعه توانستیم مشکلات قانونی تامین اعتبار پایگاه ها را حل کنیم و حقوق به موقع پرداخت شود.

خیاطیان در ادامه تصریح کرد: قرار است پایگاه های آثار تاریخی ملی و جهانی در قالب هیئت امناء اداره شود که مسئولیت اصلی اعتبارات، هزینه کرد، استخدام، مباحث مالی و ... در اختیار هیئت امناء قرار می گیرد و دستشان باز خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: هرگونه درآمد و کمک در سطوح داخلی و بین اللمی به پایگاه ها نیز در اختیار هیئت امناء خواهد بود و در آینده نزدیک این مسئله (حقوق) حل می شود.

وی درباره حقوق معوق نیروهای شرکتی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان بیان کرد: حقوق نیروهای شرکتی و قراردادی از محل اعتبارات استانی است که از استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخواست داریم نسبت به تخصیص اعتبار به میراث فرهنگی عنایت ویژه ای داشته باشند. سطح حقوق و هزینه جاری ادارات میراث فرهنگی نسبت به دیگر دستگاه ها پایبن تر است و برای حل مشکل، نیازمند اهتمام ویژه استانداران هستیم.

خیاطیان در بخش دیگری از سخنانش درباره نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی گفت: اتفاق خوبی که امسال افتاده، برگزاری همزمان نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری است و استان های موفق تر و فعال تر بیشتر می توانند خود را نشان بدهند که کرمان از این قاعده مستثنی نیست.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث رهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: استان کرمان حضور خوبی در نمایشگاه دارد و شاهد رونق خوبی در نمایشگاه امسال هستیم.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۳۳۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت