رستاک مرزها را درمی‌نوردد

سرنا_ در چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت، گروه رستاک به روی صحنه رفت. در این اجرا آهنگ‌های محلی از سرتاسر ایران نواخته شد که گاه با رقص‌های محلی نیز همراه می‌شد.

رستاک مرزها را درمی‌نوردد

به گزارش سرنا به نقل از ایسنا، شامگاه یکشنبه (۲۷ بهمن ماه) دو سانس تالار وحدت به اجرای گروه رستاک اختصاص داشت. گروهی که به زنده نگه داشتن آهنگ‌های محلی شهرت دارد و از سال ۷۶ به سرپرستی سیامک سپهری کار خود را آغاز کرد.

اجرای امشب رستاک نیز همانند سایر اجراهای سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و برخلاف اجرای سال گذشته این گروه در جشنواره موسیقی فجر، شاهد تعداد صندلی‌های خالی بود. با این وجود حاضران در سالن استقبال خوبی از اجرای امشب گروه رستاک داشتند.

گروه رستاک در اجرای یکشنبه شب خود آهنگ‌هایی به زبان‌های ترکی، کرمانی، گیلانی، لری، شیرازی، جنوبی و کردی را روی صحنه برد و قطعات وهار (کردستان)، رعنا (گیلانی)، غربت (کرمان)، لیلا (خراسان)، بارون (لرستان)، بوتواری (کردستان)، لاله لر (آذربایجان)، هله مالی (بوشهر)، واسونک (شیراز) و سورله (کردستان) را اجرا کردند.

بخش‌هایی از این اجرا که با رقص‌های محلی و برخی خوانندگان محلی نیز همراه شده بود با استقبال حاضران مواجه شد و همین امر سبب شد که در پایان به درخواست مردم، دو قطعه بارون و رعنا بار دیگر نواخته شود.

در بخشی از اجرای امشب فرزاد مرادی، خواننده گروه رستاک در سخنانی اظهار کرد: گروه رستاک همانند یک خانواده است. ما در طول ۲۲ سال فعالیت نقشه‌ مشخص و از پیش تعیین شده‌ای نداشتیم و رشد رستاک باعث شد در طول این سال‌ها تصمیمات جدیدی بگیریم. پروژه «در خانه بی مرز» از جمله این برنامه‌ها بود که به موسیقی کشورهای همسایه می‌پردازد.

او یادآور شد: در این سال‌ها مخاطبان خارجی داشتیم و با توجه به این که با موسیقی‌های کشورهای همسایه نیز اشتراکاتی داریم، تصمیم گرفتیم این پروژه را اجرایی کنیم. تاکنون دو قطعه ترکی و آدربایجانی منتشر شده و امیدواریم به زودی افغانستانی را هم منتشر کنیم.

به گزارش سرنا، سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ بهمن ماه به صورت رسمی اجراهای خود را آغاز کرده و تا ۳۰ بهمن ادامه خواهد داشت. اختتامیه این جشنواره نیز یکم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت