نام خیابانی در کولنای بنگلادش به حافظ یا سعدی تغییر پیدا می‌کند

سرنا_ رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش در دیدار تالوکدر عبدالخالق، شهردار کولنا، پیشنهاد نامگذاری یکی از خیابان‌های مهم کولنا به نام شُعرای فارسی‌گو همچون حافظ و سعدی را داد.

نام خیابانی در کولنای بنگلادش به حافظ یا سعدی تغییر پیدا می‌کند

به گزارش سرنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید حسن صحت، رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش در جریان سفر به شهر کولنا از شهرهای جنوبی بنگلادش که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از داکا (پایتخت) واقع شده، با تالوکدر عبدالخالق، شهردار این شهر دیدار کرد.

صحت با برشمردن سابقه فرهنگی و تمدنی مشترک بین ایران و بنگلادش و شناخت خوب مردم بنگلادش از شعرای بزرگ فارسی‌گو همچون حافظ و سعدی، برای برقراری ارتباطات فرهنگی میان شهرها به شهردار این شهر پیشنهاد نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی شهر کولنا به نام سعدی شیرازی و یا حافظ را داد.

تالوکدر عبدالخالق با استقبال از این پیشنهاد، خواستار نامگذاری یک خیابانی به نام «قاضی نذر الاسلام» شاعر ملی بنگلادش در یکی از شهرهای ایران به عنوان مثال گیلان شد.

در پایان این دیدار، چند نسخه از مجله گردشگری ورومون که توسط وزارت گردشگری بنگلادش و به صورت ویژه نامه ظرفیت‌های گردشگری ایران به چاپ رسیده است نیز به شهردار کولنا اهدا شد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت