واکنش‌ها به ویدئوی عجیب و حاشیه‌ساز سالار عقیلی

سرنا_ طی چند روز گذشته، دو ویدئو با مضمون مشترک موسیقی و کرونا در شبکه‌های مجازی پربازدید شد.

واکنش‌ها به ویدئوی عجیب و حاشیه‌ساز سالار عقیلی

یکی از این ویدئوها با حضور سالار عقیلی در یک مرکز خرید رقم خورده که ظاهراً توصیه‌نامه‌ای برای مقابله با کروناست.

دیگری یک ویدئو با مضمون«طریقه درست شستن دست‌ها در موقعیت بحران، به بیان رهبر ارکستر سمفونیکِ شویندگان بلا» است. این ویدئو توسط دانیال خیرخواه که در صفحه‌اش، خود را بازیگر تئاتر معرفی کرده، منتشر شده است. یک ویدئو با چاشنی موسیقی موتسارت که هم آموزشی است و هم لبخند روی لب می‌آورد.

واکنش‌ها در فضای مجازی نشان می‌دهد ویدئوی سالار عقیلی با مولفه‌های نمایشی آن شکست‌خورده و ویدئوی دوم موفقیت‌آمیز است. اما دلیل شکست ویدئوی این خواننده برجسته چه بود؟

داستان ۴۶ ثانیه دردسرساز!

کل زمان ویدئویی که سالار عقیلی از حضورش در یک مرکز خرید در ولنجک منتشر کرد، ۴۶ ثانیه بود. ولنجک در شمال‌غرب تهران است و جزو مناطق برخوردار و مرفه به حساب می‌آید. ماجرا از این قرار بود که در این ویدئو، سالار عقیلی با همان هیبت همیشگی، بدون ماسک و با یک دستکش چرمی، وارد یک مرکز خرید می‌شود، یکی از سه نفری که روپوش سفید بر تن دارند و جلوی ورودی در ایستاده‌اند با تب‌سنج، دمای بدن او را کنترل می‌کنند و می‌گویند مشکلی ندارید.

سالار عقیلی چند قدم به سمت دوربین می‌آید و با ذکر نام مرکز خرید و آدرسش می‌گوید: «من وارد شدم، دیدم دارند مردم رو به خاطر کرونا چک می‌کنند. کار بسیار پسندیده ای است و امیدوارم دیگر مراکز خرید هم این کار را بکنند.»

ویدئوی منتشرشده در صفحه سالار عقیلی واکنش‌ و سوال‌های بزرگی را در پی داشت. برخی در واکنش به این ویدئو نوشتند:«الان نباید خرید غیرضروری کرد. اون دستگاه تب‌سنج هم از شیوع کرونا جلوگیری نمی‌کنه»، «سالار چه کم از بهنوش بختیاری دارد وقتی تو این وضع که توصیه اساسی همه به خونه موندن است، میاد تبلیغ مرکز خرید لاکچری تو ولنجک رو می‌کنه.»

جدا از واکنش‌ها، اگر هدف از انتشار این ویدئو تشویق دیگر مراکز خرید به تجهیزات پالایش علیه ویروس کرونا باشد، لزومی به ذکر نام مرکز خرید و محل آن نیست. ضمن این که در شرایط کنونی، تشویق به پاساژگردی، فعل معکوس و اشتباهی است که با یک تب‌سنجی در بدو ورود حل نمی‌شود . هنر به ویژه موسیقی بارها نشان داده است که می‌تواند در شرایط بحرانی همراه مردم باشد.

منبع: روزنامه خراسان

کد مطلب: ۱۳۶۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت