رویداد مجسمه و‌ طبیعت جزیره کیش به کار خود پایان داد

نخستین رویداد مجسمه و طبیعت کیش که از ۲۶ بهمن در جزیره آغاز شده بود، در روز ۱۰ اسفند به کار خود پایان داد.

رویداد مجسمه و‌ طبیعت جزیره کیش به کار خود پایان داد

رویداد مجسمه و‌ طبیعت جزیره کیش که با هدف استفاده هنرمندان مجسمه‌ساز از طبیعت و تنوع در مبلمان شهری برگزار شد، میزبان ۱۲ هنرمند مجسمه‌ساز بود که در طول برگزاری مجسمه‌های خود را برای نصب در جزیره کیش آماده کردند. رویداد مجسمه و طبیعت با سفارش سازمان منطقه آزاد کیش و با همت شرکت عمران، آب و خدمات این جزیره برگزار شد.

احسان گرایلی دبیر این رویداد هنری گفت: این رویداد نخستین رویداد از نوع خود در جزیره کیش بود که با درنظر گرفتن طبیعت و المان‌ها و متریال‌هایی از طبیعت اجرا شد. مجسمه‌سازانی که در رویداد حضور داشتند، با امکاناتی که در اختیار داشتند ۱۲ مجسمه را آماده نصب در جزیره کردند. همزمان با ساخت مجسمه‌ها جانمایی آن‌ها نیز صورت گرفت که در روزهای آینده آثار ساخته شده در محل‌ها نصب و در معرض دید گردشگران و ساکنان جزیره قرار می‌گیرد.

دبیر رویداد مجسمه و طبیعت کیش با مثبت ارزیابی کردن چنین اتفاق‌هایی گفت: مهم است که مدیران و تصمیم‌گیران حوزه فرهنگ همواره به فکر تحول و زیباسازی فضای شهری باشند. این المان‌ها و نمادها هستند که چهره شهر را با تنوع همراه می‌کنند به سواد بصری جمعی کمک می‌کنند. نگاه مثبت غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین مجید ملانوروزی معاون گردشگری این سازمان به برنامه‌های هنری و همچنین حمایت علی مقدس‌زاده مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، این رویداد را محقق کرد.

او از نصب نخستین مجسمه این رویداد در نگارخانه بین‌المللی هنرهای معاصر کیش خبر داد و گفت: نخستین اثر تکمیل شده در این رویداد همزمان با افتتاح نگارخانه کیش و نمایشگاه آثار گونتر اوکر معمار تریشی در این محل نصب شد. آثار دیگر نیز به ترتیب آماده شدند و قرار است در محل‌هایی که با مشورت هنرمندان مجسمه‌ساز و کارشناسان شرکت عمران، آب و خدمات کیش جانمایی شده نصب شوند.

هنرمندانی چون کوروش گلناری، رضا قره‌باغی، محمود محرومی، مهدی رنگچی، حسین علی عسگری، محمد بهرامی، حمید شیری، حمید رضا فتوحی، پیمان بخشی، زهرا رحیمی، ندا آیتی و فرزانه عبدلی در این رویداد شرکت کردند.

حمید شیری دبیر اجرایی و هنری، مهدی سیفی مدیر فنی سایت، بابک جوانمرد هماهنگی تجهیزات فنی، هامین شادمانی مدیر تدارکات و پشتیبانی سایت را به عهده داشتند.

کد مطلب: ۱۳۶۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت