گردشگری عامل پیوند عمیق بین ملت‌ها

سرنا_ رئیس هیئت مدیره کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور گفت: گردشگری می‌تواند به عنوان ابزار دیپلماسی برای افزایش و بهبود صلح، دوستی، امنیت، همکاری بین‌المللی و افزایش رشد اقتصادی و درآمد مورد استفاده قرار گیرد.

گردشگری عامل پیوند عمیق بین ملت‌ها

به گزارش سرنا، «محسن حاجی‌سعید» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ارسال بیش از ۵۰ هزار ماسک توسط یک گروه از گردشگران چینی، اظهار کرد: این گردشگران که در سال ۹۸ به ایران سفر کرده بودند به کنسولگری ایران در چین تحویل و این محموله تا پایان هفته به کشور می‌رسد.

وی با بیان این که گردشگری می‌تواند به عنوان ابزار دیپلماسی برای افزایش و بهبود صلح، دوستی، امنیت، همکاری بین‌المللی و افزایش رشد اقتصادی و درآمد مورد استفاده قرار گیرد، گفت: شیوع ویروس کرونا نشان داد گردشگری می‌تواند ضامن سلامتی جوامع در زمان مواجهه با بحران‌های مشابه باشد.

این مسئول با تاکید بر این که دریافت کالاهای اساسی جهت مقابله با بحران سلامت نیازمند رایزنی دیپلماتیک و هزینه‌های هنگفتی است، گفت: این هزینه‌ها صرف سفارش، خرید، بسته بندی و انتقال پول می‌شود اما با دیپلماسی گردشگری نیازی به هیچ کدام نیست.

حاجی سعید اضافه کرد: گردشگرانی که دل در گروی مهربانی و مهمان‌نوازی مردم ایران داشتند، ۵۰ هزار ماسک سفارش داده، خریده و بسته بندی کردند و روی بسته‌ها نوشته‌اند « ایران قوی باش» و به کنسولگری ایران در شانگهای تحویل دادند تا در حفظ ایران سهیم باشند و شاید این مسئله در ذهنشان منجر به شکل گیری باوری باشد که «ایران، خانه دوم من» است و صیانت از آن وظیفه این گردشگران نیز محسوب می‌شود.

وی نقش راهنما را در ایجاد پیوند احساسی گردشگر با فرهنگ ایران بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: باید از «مینا رستگار» راهنمای‌گردشگری این گروه و دکتر «ولی تیموری» معاون محترم گردشگری کشور که پیگیر ارسال این هدایا بودند، تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور در پایان از راهنمایان تمام ایران دعوت کرد تا در پویش «کمک به دولت» برای رفع نیاز به کالاهای اساسی جهت مقابله با ویروس کرونا همراه شوند.

کد مطلب: ۱۳۹۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت