«هامون» هم سانسور شد

سرنا_ شب گذشته فیلم مهم داریوش مهرجویی از تلویزیون پخش شد اما این فیلم هم با ممیزی همراه شد.

«هامون» هم سانسور شد

به گزارش سرنا به نقل از خبرآنلاین، انتقاد به ممیزی محصولات تولید داخل در تلویزیون در روزهای گذشته به اوج خود رسیده است. از سانسور بوسه تختی بر عکس مصدق در فیلم «غلامرضا تختی» تا محو کردن گوشه‌ای از کلاه‌گیس پریناز ایزدیار که از کلاهش بیرون مانده بود و البته عجیب‌تر از همه اینها سانسور گسترده سریال «پایتخت» که محصول خود سازمان صداوسیما است.

شب گذشته هم سانسور ۱۵دقیقه‌ای فیلم داریوش مهرجویی واکنش‌هایی را به دنبال داشت. یک کانال تلگرامی نوشت: در برخی از ممیزی‌ها، یک‌ سکانس به شکل کامل‌ حذف شد.مثلا سکانس جروبحث حمید و مهشید در آشپزخانه که پس از آن، حمید به کاشان می‌رود. این‌ سکانس نه خشونت کلامی و رفتاری دارد و نه خطوط قرمز تلویزیون را زیر پا گذاشته.

کانال ویکی‌سینما در ادامه اشاره‌ای به واکنش مهرجویی دارد پس از اینکه ۱۴سال پیش هم تلویزیون «هامون» را با ممیزی پخش کرد: «۱۴ سال پیش که نسخه سانسورشده «هامون» از تلویزیون پخش شد، مهرجویی بزرگ در نامه‌ای به ضرغامی (رئیس وقت سازمان) نوشت: این گونه سانسورها با هیچ‌گونه معیار اخلاقی، دینی و زیباشناختی مطابقت ندارد و کاری است بی‌معنا و دل‌بخواهی و انگار بیشتر به قصد مغشوش و نامفهوم ساختن آن صورت گرفته است.»

کد مطلب: ۱۳۹۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت