آثار «بنکسی» در هر شرایطی خریدار دارند

سرنا_ آثار «بنکسی» در حراجی آنلاین روز پنجشنبه «ساتبیز»، به قیمت ۱.۱ میلیون پوند و بیش از آنچه که تخمین  زده شده بود، به فروش رفت.

آثار «بنکسی» در هر شرایطی خریدار دارند

به گزارش سرنا به نقل ار آرت‌نت، در جریان این حراجی آنلاین تمامی بیست و پنج اثر ارائه شده به استثنا یکی از آن‌ها فروخته شد و بیش از ۸۵ درصد از این آثار با رقمی بیش‌تر از ارزش تخمین‌زده شده فروخته شدند.

نکته جالب این جاست که تقریبا نیمی از خریداران این آثار (۴۷درصد) برای نخستین بار در حراجی‌ «ساتبیز» شرکت می‌کردند و ۳۰ درصد شرکت‌کنندگان این رویداد حراجی را نیز افراد زیر ۴۰ سال تشکیل داده بودند.

از مهم‌ترین آثار حاضر در این حراجی آنلاین می‌توان به دو نسخه از نقاشی «دختر و بادکنک» این هنرمند اشاره کرد. نسخه‌ای از این نقاشی که بادکنک آن صورتی رنگ است به قیمت ۳۷۵,۰۰۰ پوند فروخته شد و نسخه‌ی دیگر این نقاشی که بادکنک آن قرمز رنگ است نیز به قیمت ۱۰۶,۲۵۰ پوند فروخته شد.

سایر آثار محبوب «بنکسی» نیز با استقبال خوبی مواجه شدند.

حراجی‌های «کریستیز» و «ساتبیز» پاییز سال گذشته حراجی آنلاینی مختص آثار«بنکسی» ترتیب داده بودند.

درحالی که نقاشی‌های اصلی «بنکسی» در رویدادهای بزرگ حراج میلیون‌ها دلار به فروش می‎رسد، این هنرمند نسخه‌هایی از آثارش را ارائه می‌دهد که خریداری آن‌ها را با قیمت‌های متنوع امکان‌پذیر می‌کند.

گران‌ترین اثر این هنرمند، اکتبر سال گذشته و در حراجی «ساتبیز» به قیمت ۱۲.۲ میلیون دلار فروخته شد.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

کد مطلب: ۱۴۰۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت