نمایشی که اولین اجرایش با موشکباران متوقف شد/ حراج یک میراث

سرنا_ فیلم-تئاتر «باغ آلبالو» به کارگردانی اکبر زنجانپور برگرفته از اجرای این اثر در سال ۹۵ است؛ تئاتری که ۲۹ سال قبل‌تر اجرایش به دلیل موشکباران تهران متوقف شده بود.

نمایشی که اولین اجرایش با موشکباران متوقف شد/ حراج یک میراث

به گزارش سرنا به نقل از مهر ، با توجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها و مراکز هنری به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ایام تعطیلات نوروزی و لزوم در منزل ماندن اکثر مردم به علاقه مندان تئاتر و هنرهای نمایشی پیشنهاد می‌شود برای پر کردن اوقات فراغتشان به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند که در همین راستا دیدن فیلم-تئاتر «باغ آلبالو» به کارگردانی اکبر زنجانپور می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

«باغ آلبالو» نوشته آنتوان چخوف و کارگردانی اکبر زنجانپور سال ۹۵ با حضور بازیگرانی چون کریم اکبری مبارکه، مهدی میامی، پرستو گلستانی، هوشنگ قوانلو، قربان نجفی، بهناز بستان دوست، محسن بهرامی، بهار نوحیان، گیلدا حمیدی، حامد زحمتکش، مهسا باقری، حمیدرضا حیات در تالار وحدت به صحنه رفت.

«باغ آلبالو» داستان یک زن اشراف‌زاده روس و خانواده‌اش است که به علت مغروض بودن، رو به ورشکستگی هستند و باغ آلبالوی خاطره‌انگیزشان در گرو بانک است و چون خانواده غیر از قرض عایداتی ندارد، قرار است در موعد معینی باغ و ملکشان حراج شود.

زنجانپور سال ۶۶ نیز این نمایش را برای اجرا آماده کرده بود اما به دلیل موشک باران تهران و اصابت موشک در نزدیکی تالار وحدت اجرای نمایش در شب دوم متوقف شد و این کارگردان بعد از ۲۹ سال و در سال ۹۵ توانست مجددا این اثر نمایشی را روی صحنه بیاورد.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر در سال‌های قبل آثار دیگر چخوف از جمله «مرغ دریایی»، «سه خواهر»، «ایوانف» و «دایی وانیا» را به صحنه برده و مجددا به سراغ «باغ آلبالو» آمده است تا در عین وفادار بودن به نگاه و جهان بینی نویسنده با دیدگاهی امروزی به این اثر شناخته شده و جذاب دنیای نمایش بنگرد.

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی و تماشا در وی او دی‌های مختلف این محصولات را با هزینه مناسب‌تری تماشا کنند

کد مطلب: ۱۴۰۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت