رفع تصرف حدود سه هزار مترمربع از سواحل جزیره هرمز و تخریب مستحدثات غیرقانونی

سرنا_ رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان از تخریب مستحدثات غیرقانونی در ساحل جزیره هرمز و رفع تصرف از ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی این جزیره خبر داد.

رفع تصرف حدود سه هزار مترمربع از سواحل جزیره هرمز و تخریب مستحدثات غیرقانونی

علی صالحی صبح امروز، ۱۶ فروردین‌ماه از برخورد قاطع دستگاه قضایی با تصرفات غیرقانونی در جزیره هرمز خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بر اساس گزارش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، برخی سودجویان مبادرت به تصرفات غیرمجاز اراضی در جزیره هرمز کرده بودند ، دستگاه قضایی با ورود به موضوع ، ضمن قلع‌وقمع مستحدثات غیرمجاز نسبت به رفع تصرف بیش از ۲۸۰۰مترمربع از اراضی این جزیره اقدام کرد.

وی در ادامه بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر میان دستگاه قضایی و سایر نهادهای مسئول در حوزه صیانت از اراضی تأکید کرد و افزود: در خصوص ساخت‌وسازها و تصرفات غیرمجاز در جزیره هرمز، تدابیر لازم اندیشیده شده است و بررسی نحوه واگذاری در دستور کار دادگستری استان هرمزگان و شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قرار دارد.

صالحی تصریح کرد: دستگاه قضایی نسبت به پدیده زمین‌خواری حساسیت خود را دوچندان کرده و عرصه را برای کسانی که اقدام به تصرفات غیرمجاز می‌کنند تنگ خواهد کرد و ازاین‌پس با متصرفان به‌گونه‌ای برخورد خواهد شد که دیگر دست‌اندازی به اراضی ملی برای آنان سودی در بر نداشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از تشکیل کارگروه‌هایی تخصصی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان به‌منظور مقابله منسجم و هدفمند با تصرفات، تغییر کاربری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت