آقازاده‌ای که فیلمساز شد!/ پشت پرده نامه برخی از سینماگران به قوه قضائیه

سرنا_ در برداشت این هفته ابتدا سراغ اکران آنلاین فیلم سینمایی خروج خواهیم رفت.

آقازاده‌ای که فیلمساز شد!/ پشت پرده نامه برخی از سینماگران به قوه قضائیه

فیلم سینمایی خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا به عنوان اولین اکران آنلاین از روز یکشنبه هفته گذشته به نمایش درآمد. این فیلم در شب اول اکران بیش از 33 هزار مخاطب داشت. این افراد برای تماشای خروج بلیت‌های 12 هزار تومانی خریده بودند. البته در کنار افرادی که قانونمند عمل کرده بودند، بعضی از سودجویان نیز بودند که با کپی غیرقانونی «خروج»، این فیلم را در اینترنت به اشتراک گذاشتند. البته قوه قضائیه به سرعت اقدام به فیلترینگ این سایت‌ها کرد. با اکران آنلاین خروج، احتمالا راه برای تماشای آنلاین دیگر فیلم ها نیز باز می‌شود. در شرایط کرونا تنها راه نجات سینما از ورشکستگی، همین اکران‌های آنلاین عنوان شده است.

نوید محمدزاده اولین همکاری سینمایی خودش با اصغر فرهادی را تجربه خواهد کرد. یک کانال سینمایی از عقد قرارداد بازی محمدزاده در فیلم اصغر فرهادی خبر داد. فرهادی قرار است فیلم جدیدیش با عنوان «قهرمان» را در ایران بسازد و گفته شده فیلمبرداری «قهرمان» در شیراز انجام می‌شود. این فیلم با حضور بازیگرانی که سابقه همکاری با فرهادی ندارند قرار است ساخته شود و تقریبا همه کارها هم در سکوت کامل خبری در حال انجام است.

سینمای ایران درگیر مسئله‌ای به نام ظهور آقازاده‌هاست که یک شبه فیلمساز شدند. یکی از جدیدترین آقازاده‌هایی که به فیلمسازی علاقه پیدا کرده، پسر یکی از نمایندگان مجلس هست. ایشان قبل از اینکه اسمشان به عنوان کارگردان فیلم ثبت شود، در فیلم «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن به عنوان سرمایه گذار مشارکت کردند. البته بعد از آن هرجا رفتند، گفتند که تهیه کننده نیز خودم هستم، با این که عملا کارت تهیه‌کنندگی هم نداشتند. حالا ولی به جای سرمایه گذاری، خودشان رفتن پشت دوربین و رسما فیلمساز شدند.

سخنگوی قوه قضائیه از نامه تعدادی از هنرمندان برای آزادی محمد امامی به شدت انتقاد کرد. آقای اسماعیلی که با یک برنامه رادیویی گفت و گو داشت، نامه هنرمندان را غیر هنرمندانه توصیف کرد. وی با بیان اینکه هنوز پرونده محمد امامی به صدور حکم نرسیده، گفت: تا آن زمان نمی‌شود درباره جزئیات پرونده حرف زد. منیژه حکمت کارگردان سینما هم با انتشار توییتی، علیه هنرمندانی که خواستار آزادی محمد امامی شدند، واکنش نشان داد. البته این نکته هم ناگفته نماند که بعضی از هنرمندانی که اسمشان در این نامه ذکر شده، اعلام کردن که اصلا نامه را امضا نکردند. کامبوزیا پرتوی، فیلمنامه نویس و کارگردان سینما، دچار عارضه مغزی شده است. همسر آقای پرتوی با اشاره به اینکه وی به خاطر سکته مغزی در بیمارستان بستری است، از بهبودی شرایط او گفته، ولی زمان مرخص‌شدن پرتوی از بیمارستان را منوط به اوضاع درمانی این فیلمساز دانسته است. برنامه برداشت برای این هنرمند از خداوند طلب شفای عاجل دارد.

در ادامه برنامه برداشت گپ و گفت‌مان را با مهران احمدی بازیگر سریال «پایتخت» خواهید دید.

در پایان این قسمت، گفتگوی پدرام ابدان با کیوان امجدیان، تحلیلگر و منتقد سینمایی را شاهد خواهیم بود.

برنامه برداشت این هفته را ببینید و نظر بدهید.

منبع: سرنا

کد مطلب: ۱۴۲۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت