«خانه سینما» بین اعضا تبعیض قائل می‌شود/ خودی‌ها و نخودی‌ها!

آرش برومند صدابردار سینمای ایران با اعتراض به سیاست‌های خانه سینما برای ارائه برخی از خدمات گفت: این نهاد صنفی بین اعضای خود تبعیض قائل می‌شود.

«خانه سینما» بین اعضا تبعیض قائل می‌شود/ خودی‌ها و نخودی‌ها!

آرش برومند صدابردار سینما در گفتگویی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های غلط خانه سینما در تخصیص برخی از امکانات مالی و حمایتی به افراد خاص گفت: اعتراض به عملکرد خانه سینما که مدتی است از سوی سینماگران ابراز می‌شود، بحث یک میلیون و یا ۲ میلیون تومان نیست، بلکه بحث اصلی تبعیضی است که خانه سینما بین اعضای خود اعمال می‌کند، یکی از نمونه‌های این تبعیض بر می‌گردد به سال ۱۳۹۸ که وزارت ارشاد وامی را تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان برای صدابرداران تخصیص داد اما این وام معلوم نیست که به چه کسانی داده شده و زمانی که این سوال پرسیده می‌شود که این وام چرا به ما داده نشد، می‌گویند شما در اولویت نبودید.

وی بیان کرد: این را می‌دانم که این وام به کسانی ارائه شده که به لحاظ رزومه کاری در طول سال به نسبت دیگران پایین‌تر بوده‌اند اما این تبعیض در مسائل دیگر از جمله دریافت سبد کالا، عیدی نیز به وضوح دیده می‌شود. معتقدم که تیمی در خانه سینما تشکیل شده که وزارت ارشاد وام، عیدی و یا سبد کالا را در اختیار این تیم قرار می‌دهد که متاسفانه این تیم به درستی این منابع را تقسیم نمی‌کند، در این میان نیز یک سری خودی، یک سری غیرخودی و یک سری نیز نخودی هستند که بر اساس اینکه در کدام قسمت‌بندی قرار می‌گیرد، این خدمات به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

صدابردار فیلم «گزارش یک جشن» تاکید کرد: مدتی است که خانه سینما از اعضای خود خواسته است تا در یک سایت ثبت نام کرده و همه اطلاعات شخصی هنرمند را می‌خواهند که این امر از نظر من اظهارنامه مالیاتی است که بر اساس پاسخ به پرسش‌های خاص برای پرداخت کردن یا نکردن مالیات تصمیم گرفته می‌شود.

برومند گفت: خانه سینما چه نهاد دولتی، قانونی و یا امنیتی‌ای است که به خود اجازه می‌دهد از اعضای خود بپرسد متأهل هستید یا خیر، مستأجر هستید یا نه و یا وسیله نقلیه دارید یا خیر، میزان دستمزد در طول سال چقدر بوده است؟ این سوال‌ها به خانه سینما مربوط نیست و ما این سوال‌ها را به انجمن خودمان هم توضیح نمی‌دهیم چه برسد به خانه سینما.

وی تاکید کرد: متاسفانه مسائل و مشکلات بسیاری در خانه سینما برای ارائه خدمات به اعضای خود وجود دارد، که از آن جمله مساله بیمه بیکاری است، آن وقت در چنین شرایط سختی خانه سینما برای ارائه برخی از خدمات بین اعضای خود تبعیض قائل می‌شود.

صدابردار فیلم «کفش‌هایم کو؟» بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در خانه سینما وجود دارد این است که برای کار کردن افراد، یک سری تیم‌ها تشکیل شده که بر اساس آن خودشان می‌روند سرکار، در کنار آن نیز هستند افرادی که از دستمزد هنرمند درصد می‌گیرند که هنرمند را به پروژه سینمایی و یا تلویزیونی معرفی کنند. این رفتارها باعث اتفاقاتی می‌شود که نمی‌تواند به نفع خانه سینما و یا اعضای آن باشد.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۴۸۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت