پشت پرده ماجرای ریحانه پارسا و مهدی کوشکی / وقتی فرازمینی‌ها به زمین حمله کردند!

سرنا_ نمی‌توان ماجرای کوشکی و پارسا را قضاوت کرد. برخی مدعی اند که اقدمات کوشکی و پارسا نوعی نمایش واقع نما بوده است؛ به این صورت که این دو قصد دارند از طریق نوعی واقعی جلوه دادن طرح نمایشی خود، موجب شهرت بیشتر خود شوند.

پشت پرده ماجرای ریحانه پارسا و مهدی کوشکی / وقتی فرازمینی‌ها به زمین حمله کردند!

به گزارش سرنا، حواشی مربوط به ریحانه پارسا و مهدی کوشکی در حال بیشتر شدن است. از همان ابتدا حاشیه‌های فراوانی اطراف این زوج بازیگر وجود داشت. بسیاری اختلاف سنی این زوج و ازدواجشان در اوج شیوع کرونا را سوژه توئیت‌ها و پست‌های اینستاگرامی می‌کردند. با این حال، اوج ماجرا از توئیت ریحانه پارسا آغاز شد. این بازیگر تلویزیون و سینما نوشت: "یا بنویس حق طلاق می دید به زنهاتون بعد اسم خودتون را هم گذاشتید، مرد؟ ایموجی هم نزار.."

این توئیت بسیار جنجالی بود و مهدی کوشکی همسر ریحانه پارسا در ویدئویی کوتاه در استوری اینستاگرام اعلام کرد: "این روزها به خاطر توئیت ریحانه خیلی از من سوال می‌شه که حق طلاق چطوریه؟ من خیلی اعتقاد دارم که حق طلاق با مردِ صددرصد و چه لزومی داره حق طلاق با زن باشه؟ به نظر من این ایده خیلی درستی است که حق طلاق با مرد باشه، به قول قدیمی‌ها زن باید با لباس سفید بیاد خونه بخت و با کفن سفید هم بره!"

با این حال، این استوری پایان ماجرا نبود و قضیه چنان ادامه یافت که حتی کوشکی اعلام کرد که کنترل اینستاگرام همسرش را از او گرفته است.

آیا پای یک شو در میان است؟

گمانه‌زنی‌ها درباره حواشی کوشکی و پارسا بسیار گسترده بود. روزنامه فرهیختگان در خبری مدعی شد که اقدامات این زوج بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و شویی بیش نیست.

برخی کاربرهای توییتر از این نظریه حمایت کردند. کاربری درباره این احتمال نوشت: "به نظر من ماجرای توئیت ریحانه پارسا و استوری مهدی کوشکی یه بازی تبلیغاتیه! برای تئاتر، فیلم یا این‌جور حرفا با واکنش سریع مخاطب و وایرال شدنِ شدید همراهه و خب اگه حدسم درست باشه دقیقن به هدف‌شون رسیدن. حالا باید دید چقدر نظر من می‌تونه درست باشه؟ نظر شما چیه؟"

نمی‌توان ماجرای کوشکی و پارسا را به همین راحتی قضاوت کرد. با این حال، برخی مدعی بودند که اقدمات کوشکی و پارسا نوعی نمایش واقع نما بوده است؛ به این صورت که این دو قصد دارند از طریق نوعی واقعی جلوه دادن طرح نمایشی خود، موجب شهرت بیشتر خود شوند.

ماجرای ولز؛ وقتی یک نمایش رادیویی آمریکا را به هم ریخت

نباید فراموش کرد که هنرمندان بسیاری در تاریخ بوده اند که از طریق واقع نمایی شو یا اجرای خود توانسته اند به شهرت و محبوبیت برسند. شاید اولین نمونه رسمی و امروزی آن حادثه نمایش رادیویی اورسن ولز باشد.

ولز یکی از بزرگترین کارگردانان هالیوود و خالق اثر بزرگ "همشهری کین" است. با این حال، او در جوانی کارگردان تئاتر و نمایش‌های رادیویی بود. این کارگردان جوان در یکی از نمایش‌‌های رادیویی خود اقدامی کرد که یک شبه نامش را بر سر زبان‌ها انداخت.

در 30 اکتبر 1938، هنگامی که برنامه‌های عادی از رادیو پخش می‌شدند، ناگهان یک بازیگر که نقش یک گوینده‌ی خبر را ایفا می‌کرد، پخش موسیقی را از ایستگاه رادیویی قطع کرد و با صدایی هراس‌زده به شنوندگان اعلام کرد که مشاهدات تلسکوپ‌ها از سه انفجار در مریخ خبر می‌دهد و سپس صحنه‌ای را از نزدیک در گراورز میل، شهری در نزدیکی پرینستون، نیوجرسی توصیف کرد. در ادامه این گزارش عجیب رادیویی، بازیگرانی که نقش شاهدان عینی را ایفا می‌کردند، مشاهدات خود از اشیاء پرنده ناشناس و موجودات عجیبی را شرح دادند که به پرتوهای حرارتی فوق‌العاده‌ پیشرفته‌ای مجهز بودند که می‌توانستند در یک لحظه ده‌ها نفر را به کام مرگ بکشانند.

این بخشی از نمایش واقع نمای رادیویی اورسن ولز بود که باعث شد سراسر شهر و بلکه کشور آمریکا به هم بریزد. دیلی‌نیوز یک روز بعد از این حادثه، شهر را چنین وصف می‌کند:

"هزاران نفر از شنوندگان سراسیمه از خانه‌های خود در نیویورک و نیوجرسی خارج شدند و بسیاری از آن‌ها با حوله‌هایی صورت خود را پوشانده بودند تا از خود در برابر گازهایی که موجودات فضایی شلیک می‌کردند محافظت کنند."

اورسن ولز پس از اجرای رادیویی خود که منجر به وحشت مردم شد، کارش به دادگاه هم کشید. او بعدا گفت که اصلا تصور نمی‌کرده که مردم این برنامه را جدی بگیرند؛ با این حال، اقدام جنجالی او باعث شهرت فراوانش گردیده و او را یک شبه به یک سلبریتی تبدیل کرد.

ماجرای شو واقع نما چیزی است که بعدها نیز به صورت های مختلف ادامه پیدا کرد و شاید اکنون نیز در حال تداوم است.

کد مطلب: ۱۴۹۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت