برگزاری نمایشگاه نمادهای کرونا توسط موزه شهر مونیخ

موزه شهر مونیخ به زودی نمایشگاهی از نمادهای مربوط به بیماری کرونا را برگزار می‌کند. در میان این نمادها،علائم هشداردهنده، ماسک، دستمال‌های توالت و حتی اشیا عجیبی مانند یک تخم‌مرغ دیده می‌شود.

برگزاری نمایشگاه نمادهای کرونا توسط موزه شهر مونیخ

بحران کرونا ماه‌هاست که در اقصی‌نقاط جهان، جا خوش کرده است و نمادهای آن در زندگی همه ما دیده می‌شود. این در حالی است که مسئولان موزه شهر مونیخ در هفته‌های اخیر، تلاش کرده‌اند تا اشیا مربوط به بحران کرونا را جمع‌آوری کنند. آن‌ها چندی پیش، در اطلاعیه‌ای از ساکنان مونیخ خواستند تا عکس، فیلم یا اطلاعیه‌های مربوط به تعطیلی رستوران‌ها و مقررات بهداشتی که مربوط به بحران کروناست را در اختیار مسئولان این موزه قرار دهند.

در این اطلاعیه همچنین از شهروندان مونیخ خواسته شده تا در صورت امکان، بخشی از وسایل شخصی، خاطرات روزانه و نمادها و اشیایی که برای محافظت از کرونا تهیه کرده‌اند، به موزه اهدا کنند.

این خواسته مسئولان موزه شهر مونیخ با استقبال ساکنان این شهر مواجه شده است. بسیاری از شهروندان مونیخ، عکس‌های مربوط به بحران کرونا و حتی وسایل شخصی و خاطرات روزانه خود را به موزه اهدا کرده‌اند. در میان اشیایی که در اختیار موزه قرار گرفته است، نامه‌های اداری مربوط به تعطیلی مشاغل نیز دیده می‌شود.

با این وجود، اهدای هیچ‌کدام از این اشیا به اندازه بخشیدن یک تخم‌مرغ به موزه، باعث تعجب کارکنان آن نشده است. بر روی این تخم‌مرغ، کلمات کلیدی مربوط به بحران کرونا مانند همه‌گیری، عفونت، کاغذ توالت، کرونا و … به چشم می‌خورد. به گفته مسئولان موزه، یکی از ساکنان مونیخ این تخم‌مرغ را به مناسبت عید پاک تزئین کرده بوده و اکنون در اختیار موزه قرار داده است.

هرچند اشیا زیادی برای مسئولان موزه ارسال شده، اما به نظر نمی‌رسد که امکان نمایش همه آن‌ها در نمایشگاه مونیخ وجود داشته باشد.

فراوکه فون درهار، مدیر موزه شهر مونیخ در این ارتباط می‌گوید: همه وسایلی که برای موزه ارسال شده، برای ما ارزشمند است. اولی ما امکان نمایش همه آن‌ها را نداریم بلکه بخشی از اشیا اهدایی را برای نمایش در موزه، انتخاب خواهیم کرد. البته هنوز، کار جمع‌آوری نمادهای مربوط به کرونا به اتمام نرسیده است. تصویر برخی از این نمادها بر روی سایت موزه نیز قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۴۹۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت