روایت رضا امیرخانی از تشییع امام خمینی(ره)/«ارمیا» به «دریا» رسید

دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما در آستانه فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) نماهنگ «دریا» را با روایت رضا امیرخانی منتشر کرد.

روایت رضا امیرخانی از تشییع امام خمینی(ره)/«ارمیا» به «دریا» رسید

نماهنگ «دریا» با روایتی از بخش‌هایی از کتاب «ارمیا» نوشته رضا امیرخانی با روایت این نویسنده، آهنگسازی امید روشن بین مشتمل بر تصاویر کمتر دیده شده از تشییع تاریخی پیکر امام راحل از سوی دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما منتشر شد.

«ارمیا» نخستین کتاب رضا امیرخانی است که در سال ۱۳۷۲ منتشر شد. داستان ارمیا در سال‌های پایانی جنگ ایران و عراق آغاز می‌شود. ارمیا پسری از خانواده‌ای ثروتمند و ساکن شمال شهر تهران است. او زندگی راحت و آرامی را گذرانده. خانواده او میانه‌ای با جنگ و فرهنگ جهاد که فضای غالب جامعه در آن روزهاست، ندارند.

ارمیا برخلاف خانواده‌اش به این مسائل اهمیت می‌دهد. زمستان ۶۶ او تصمیم می‌گیرد بدون اطلاع خانواده‌اش به جبهه برود. ارمیا پس از قبول قطعنامه به تهران بازمی‌گردد تا زندگی را ادامه دهد. او در این ایام با شنیدن خبر درگذشت بنیانگذار انقلاب اسلامی شوکه شده و با اتفاقات و احوالات خاصی در مراسم تشییع مواجه می‌شود که این اتفاقات بهانه‌ای برای تولید نماهنگ است.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۴۹۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت