محله‌ای که «کرونا» را شکست داد!

سرنا_ ایده محوری تازه‌ترین برنامه عموپورنگ یعنی «بچه محل»، روایت حال و هوای یک محله، سه ماه بعد از شکست کرونا و مواجهه مردم با تأثیرات آن بود؛ ایده‌ای که اجرایی شدن آن چندان هم ساده نبود.

محله‌ای که «کرونا» را شکست داد!

دنیایی را تصور کنید که کرونا در آن تمام شده است و حالا می‌توانید به راحتی زندگی کنید، سفر بروید، اعضای خانواده و دوستانتان را در آغوش بگیرید و با همان دغدغه‌های پیش از کرونا، با همان میزان از راحتی در به دست گرفتن اشیا، خرید، خوراک و… زندگی را ادامه دهید اما حواستان هم باشد که غول کرونا ممکن است بازگردد. این دنیایی است که این روزها در «بچه محل» به تصویر کشیده می‌شود؛ در برنامه‌ای که بچه‌ها مخاطبش هستند یعنی هم قرار است امیدوارانه باشد هم هشداردهنده.

در این محله سه ماهی است که کرونا تمام شده و بچه‌ها خیالشان راحت است که دیگر کرونایی وجود ندارد.

یکی از عوامل «بچه محل» که جزو ثابت این تیم است و اگرچه لزومی به حضورش نیست اما معمولاً در تصویربرداری پروژه حضور دارد، نویسنده تیم است. محمد درویش علیپور نویسنده «بچه محل» است و همان ابتدا به اولین سوال ما درباره قصه و اینکه چرا نخواستند کرونا را وارد قصه کنند، توضیح می‌دهد: قصه در زمانی می‌گذرد که سه ماه است واکسن کرونا کشف شده اما هنوز تاثیرات کرونا در زندگی مردم باقی مانده است و آنها مشکلات آن را به خاطر می‌آورند.

وی تاکید کرد: بچه‌ها را نباید خیلی درگیر این موضوع کرد چون تلویزیون ۲۴ ساعته به این موضوع می‌پردازد در دوره‌ای هم هر برنامه تلویزیون را نگاه می‌کردید یک نفر از اسپری و الکل و کرونا حرف می‌زد. این مخاطب را پس می‌زند و برای همین ما ترجیح دادیم که نشان دهیم این بیماری را پشت سر گذاشته‌ایم اما هر لحظه ممکن است برگردد.

درویش علیپور درباره قصه و ساختار این مجموعه و تفاوت‌های آن با «محله گل و بلبل» عنوان کرد: ما سعی کردیم «بچه محل» به صورت زمانی و ساختاری با «محله گل و بلبل» فاصله داشته باشد. شخصیت‌ها و کاراکتری به قصه اضافه شدند و قرار بود بچه‌ها در لوکیشن حضور داشته باشند.

سوسن پرور از جمله بازیگرانی است که برای اولین‌بار به تیم پورنگ پیوسته است. از او درباره لحاظ کردن پروتکل‌های بهداشتی در این ایام کرونایی که هنوز تمام نشده است، می‌پرسم که توضیح می‌دهد: از لحظه‌ای که وارد لوکیشن می‌شویم جدا از اینکه از کفش و لباس همه الکل زده می‌شود با تب سنج هم تب ما گرفته می‌شود ولی در حین کار نمی‌توان دستکش و ماسک داشت چون گریم خراب می‌شود و اصلاً امکانپذیر نیست.

درویش علیپور درباره کار در شرایط کنونی و اینکه کرونا چه نگرانی‌هایی برای عوامل مجموعه دارد، می‌گوید: اوایل ضبط ترس و نگرانی وجود داشت اما به تدریج کمرنگ شد. واقعیت هم این است که وقتی وارد کار می‌شویم خیلی موارد فراموش می‌شود با این حال دستکش و ماسک و دیگر الزامات بهداشتی برای عوامل وجود دارد.

این کارگردان که سال‌هاست برای بچه‌ها مجموعه‌های نمایشی و ترکیبی می‌سازد، درباره اینکه چرا هنوز هم مخاطب کودک جدی گرفته نمی‌شود، گفت: «بچه محل» در حال حاضر یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون است حالا این نیاز و الزام را در نظر می‌گیرند یا نه برای ما مهم نیست. ما تلاش می‌کنیم حق خود را بگیریم با ساعت پخش خوب یا موارد دیگر.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۵۰۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت