پیشنهاد جالب هنرمند انگلیسی که پرچم آمریکا را آتش زد!

سرنا_«بنکسی» هنرمند ناشناس هنرهای خیابانی پیشنهاد داد مجسمه سرنگون شده «ادوارد کالستون» را به روشی دیگر سر جای خود قرار دهند.

پیشنهاد جالب هنرمند انگلیسی که پرچم آمریکا را آتش زد!

این هنرمند که خودش اهل شهر بریستول در جنوب غربی انگلستان است در صفحه اجتماعی خود در واکنش به پایین کشیدن مجسمه «ادوارد کالستون» تاجر برده قرن ۱۶ میلادی از یکی از میدان‌های شهر بریستول در جریان اعتراضات اخیر به کشته‌شدن «جورج فلوید» و همچنین تبعیض نژادی علیه سیاه‌پوستان، نوشت: « با پایه خالی مجسمه‌ در میانه شهر بریستول چه کار می‌توانیم بکنیم؟ ایده‌ای دارم که هم به نفع کسانی است که دلشان برای مجسمه کالستون تنگ می‌شود و هم کسانی که چنین احساسی ندارند. ما مجسمه سرنگون شده او را که در رودخانه انداخته شده بیرون می‌آوریم و سر جایش قرار می‌دهیم. دور گردن او کابل می‌اندازیم و سفارش ساخت چند مجسمه برنزی از معترضان را می‌دهیم که در حال پائین کشیدن او هستند. همه خوشحال خواهند بود و این مجسمه یادآور یک روز معروف خواهد شد ».

در ۷ ژوئن سال ۲۰۲۰، تظاهرکنندگان در جریان اعتراضات به کشته‌شدن جورج فلوید در انگلستان، تندیس کالستون که ۱۲۵ سال بود در خیابانی در بریستول قرار داشت را در اعتراض به تبعیض نژادی علیه سیاه‌پوستان، سرنگون کرده و به رودخانه شهر انداختند.

«بنکسی» چند روز پیش نیز در واکنش به کشته شدن «جورج فلوید» تصویری از پرچم آمریکا منتشر کرد که در حال سوختن است.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۵۰۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت