چالش‌های همسایه‌ها در «حیاط خانه حشمت خانم»/ آغاز اجرا قطعی نیست

عظیم موسوی درباره از سرگیری اجرای نمایش «حیاط خانه حشمت خانم» که قرار بود از سوم فروردین ماه مجددا به صحنه برود، توضیحاتی ارائه داد.

چالش‌های همسایه‌ها در «حیاط خانه حشمت خانم»/ آغاز اجرا قطعی نیست

عظیم موسوی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت اجرای نمایش «حیاط خانه حشمت خانم» گفت: آذر و دی ۹۸ نمایش «حیاط خانه حشمت خانم» را در تماشاخانه سنگلج روی صحنه داشتم که به دلیل ایام فاطمیه ادامه اجرا به فروردین ۹۹ موکول شد اما متاسفانه با تعطیلی تماشاخانه‌ها به دلیل بحران کرونا اجرای این نمایش نیز منتفی شد.

وی ادامه داد: با از سرگیری اجراهای تئاتری از تیرماه بعد از پیگیری‌ای که از اداره کل هنرهای نمایشی کردم، قرار است زمان اجرای نمایش را به من اطلاع دهند. احتمال دارد این اثر نمایشی بعد از اجرای «کابوس‌های مرد مشکوک» به کارگردانی ملیکا رضی که اجرایش اسفندماه متوقف شد، به صحنه برود.

این پژوهشگر یادآور شد: البته به دلیل بحران کرونا تمرین‌های آماده سازی نمایش متوقف شده است و تا مشخص نشدن زمان دقیق اجرا نمی‌توانم گروه را دور هم جمع کنم. اجرای نمایش هم با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی تغییرات اندکی در میزانسن خواهد داشت و بازیگران مجبور هستند با فاصله بیشتری از هم به ایفای نقش‌هایشان بپردازند.

موسوی در پایان صحبت‌هایش درباره داستان نمایش توضیح داد: داستان نمایش شباهت‌هایی به مجموعه «خانم قمر خانم» دارد و افرادی را به تصویر می‌کشد که هرکدام در یکی از اتاق‌های یک خانه بزرگ که متعلق به حشمت خانم است، منزل دارند و زندگی هرکدام از آن‌ها با چالش‌ها و داستان‌هایی روبروست که همه این مسایل در حیاط خانه روایت می‌شود.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۵۲۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت