ماجرای دزدی از موزه‌ مردم‌شناسی در تهران چه بود؟

سرنا_درحالی که خبرها از دزدی موزه مردم‌شناسی حکایت دارند، مسئولان می‌گویند این ماجرا حدود یک ماه پیش اتفاق افتاده و دزد هم دو روز بعد دستگیر شده است.

ماجرای دزدی از موزه‌ مردم‌شناسی در تهران چه بود؟

ماجرای دزدی از موزه مردم‌شناسی سرای کاظمی که در رسانه‌ها منعکس شده، مرتبط به یک ماه پیش است و در حال حاضر نه تنها دزد دستگیر شده بلکه تمام اموال دزدی در اداره آگاهی نگهداری می‌شود.

خالی بودن ویترین‌های موزه مردم‌شناسی در سرای کاظمی که تا مدتی قبل به عنوان دفتر مدیریت بافت تاریخی منطقه ۱۲ تهران در محله امامزاده یحیی استفاده می‌شد و سرقت آثار این موزه اخیرا مورد توجه قرار گرفته است. در همین ارتباط شهیدی زاده (مسئول ستاد گردشگری شهرداری منطقه۱۲ تهران) با اشاره به آن‌که این سرقت حدود یک ماه پیش، آن هم از بخش اداری موزه مردم‌شناسی اتفاق افتاده‌است گفت: «سارق موفق شده بود بخشی از لوازم اداری و تعدادی از آثار داخل ویترین‌ها را بدزدد. در میان اموال سرقتی، گوشی، مانیتور، پولی که درون میز مسئول کتابخانه بود، چند قاشق و چنگال و چند دوربین قدیمی وجود داشت. این دوربین‌ها ارزش زیادی نداشت اما قدیمی بود. سارق بعد از دو روز دستگیر و پرونده بسته شد. درحال حاضر هم تمامی اموال در اختیار آگاهی است و به ما تحویل داده نشده است.»

او ادامه داد: «این موزه دو شیفت نگهبان دارد و سارق از روی دیوار وارد مجموعه شده بود و به دلیل بزرگی مجموعه توانسته بود کار خود را انجام دهد. این دزدی مانند سایر دزدی‌هایی که به خانه‌ها می‌شود، انجام شده است و با توجه به آنکه دوربین‌های مدار بسته در موزه فعال بود، توانستیم چهره سارق را شناسایی کنیم و با توجه به سابقه دار بودن، دستگیر شد.»

منبع: ایلنا

کد مطلب: ۱۵۴۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت