باران کوثری: در جنگی نابرابر هستیم

سرنا_باران کوثری بازیگر فیلم «کشتارگاه» می‌گوید: اگر افرادی که جایشان جشنواره فجر نیست به سینما هجوم آورده‌اند و می‌خواهند همه عرصه‌هایش را تسخیر کنند ما باید با حضورمان اجازه ندهیم.

باران کوثری: در جنگی نابرابر هستیم

باران کوثری در گفتگو با ماهنامه ۲۴ و درباره اکران آنلاین "کشتارگاه" گفت: طبیعی است به نفع عده‌ای در سینماست که فیلم‌هایی مثل "کشتارگاه" دیده نشوند و مورد توجه قرار نگیرند. ترجیح خیلی‌ها این است که فیلم‌های خنثی یا فیلم‌هایی که ادای فیلم اجتماعی را در می‌آورند و واکنش‌هایی هیجان زده به اتفاق‌های روزند، بهتر دیده شوند.

وی افزود: راستش دیگر به این فکر نمی کنم که چرا فیلم‌های این چنینی به حاشیه رانده می‌شوند. دلایلش واضح و روشن است. جنگی نابرابر است که ما می‌کوشیم با گوشت و پوست و خون‌مان در آن بمانیم، فیلم تولید کنیم و با این نابرابری‌ها مبارزه کنیم. این فیلم جای خود را میان مردم پیدا می‌کند

باران کوثری درباره انصراف برخی هنرمندان از حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فجر جای ماست. به همین دلیل می‌گویم ما نباید ترکش کنیم. اگر افرادی که جایشان جشنواره فجر نیست و به عنوان سرمایه‌گذار، تهیه‌کننده یا کارگردان به سینما هجوم آورده‌اند و می‌خواهند همه عرصه‌هایش را تسخیر کنند ما باید با حضورمان اجازه ندهیم.

او درباره ماهیت اجتماعی فیلم "کشتارگاه" گفت: برعکس خیلی از فیلم‌های امروز که ادعای اجتماعی بودن دارند، "کشتارگاه" تعهد و مسئولیت پذیری فیلم‌های نیمه دوم دهه ۶۰ را دارد که پیشتازانش داریوش مهرجویی و کیانوش عیاری و رخشان بنی‌اعتماد بودند. فیلم‌هایی که خیال نمی‌کنند چون درباره یک موضوع اجتماعی حرف می‌زنند پس حتما فیلم اجتماعی‌اند. فیلم‌های احتماعی آن زمان در مسیر خیلی چیزها تعیین کننده بودند.

کد مطلب: ۱۵۷۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت