روایت الیور استون از سیاست در آمریکا/ مجبور نیستیم باور کنیم!

کارگردان سرشناس آمریکایی با تاکید می‌گوید پوتین نقشی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا نداشت و همه این جنس حرف‌ها صرفاً در راستای جنگ سرد و با هدف فروش تسلیحات مطرح می‌شود.

روایت الیور استون از سیاست در آمریکا/ مجبور نیستیم باور کنیم!

به گزارش سرنا به نقل از هالیوود ریپورتر، اولیور استون در مصاحبه‌ای گفت: من دروغگو نیستم و نمی‌توانم ببینم اکثریت قریب به اتفاق، به یک چیز غلط باور دارند.

این کارگردان که ۳ بار جایزه اسکار را برده و نزدیک به ۳۰ سال پیش فیلم «جی‌اف‌کی» را با زیر سوال بردن داستان رسمی ترور جان اف‌کندی ساخت، در مصاحبه‌ای درباره کتاب جدید خاطراتش «به دنبال نور: نویسندگی، کارگردانی و بقا» صحبت کرد و گفت برچسب‌هایی که می‌زنند آسیب زننده هستند؛ گرچه نه به خود او، ولی به فیلم‌هایش.

این کارگردان ۷۳ ساله گفت: سیاست بر فیلمسازی هم سایه می‌اندازند و من این را دریافته‌ام، اما باید چه کار کنم؟ وقتی از من نظرم را می‌پرسید، خب بیان می‌کنم. بعضی وقت‌ها سعی می‌کنم سیاستمدارانه و دیپلماتیک حرف بزنم، اما من دروغگو نیستم و نمی‌توانم با آنچه اکثریت از تاریخ می‌گویند همراه شوم.

وی درباره ترور کندی گفت: باید حداقل دو تیرانداز وجود می‌داشت و اوسوالد حتی یکی از آن‌ها هم نبود.

وی همچنین تاکید کرد که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه که استون با وی در سال ۲۰۱۷ وقت زیادی را سپری کرد تا مستند «مصاحبه‌های پوتین» را بسازد، نقشی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و کمک به انتخاب ترامپ نداشته است. وی گفت: واقعیت برخلاف چیزی است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به آن باور دارند.

استون گفت: یعنی فکر می‌کنید باید همه مردم کشور چنین چیزی را باور کنند؟ فکر می‌کنید همه ما مجبوریم به این باور کنیم. یعنی کسی این قدرت را ندارد تا نظر خودش را داشته باشد؟ آیا این واقعیتی است که اتفاق افتاده؟

وی در ادامه افزود: فکر می‌کنم اگر با تعداد زیادی از افراد باهوش در جامعه سایبری صحبت کنید- کاری که من کرده‌ام چون فیلمی درباره ادوارد اسنودن در سال ۲۰۱۶ ساخته‌ام- آنها به شما می‌گویند که هکی صورت نگرفته. دزدی صورت گرفته و یک کار داخلی بوده (اشاره به هک ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات‌ها و هیلاری کینتون).

استون در ادامه از جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس حمایت کرد و گفت او فردی معتبر است و من عمیقاً او را تحسین می‌کنم. گفتن اینکه او با روس‌ها بوده همه یک جور داستان‌سازی دیوانه‌وار است که در این کشور اتفاق می‌افتد.

استون همچنین تاکید کرد که جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه نرسیده که پوتین در انتخاب ترامپ نقش داشته و گفت اگر صادق باشید می‌بینید چقدر مخالفان با این نظر زیاد هستند، چون من خودم با بسیاری از کارشناسان در این مورد صحبت کرده‌ام. وی تاکید کرد: این نظرات از ۳ سازمان اطلاعاتی گرفته شده نه ۱۷ سازمان ادعا شده.

وی با تاکید بر اینکه کارهای ترامپ از نظر او وحشتناک بوده‌اند، افزود: اما هک کردن اطلاعات دموکرات‌ها از داخل صورت گرفته و از کامپیوترهای خود آنها به دست آمده است.

این کارگردان فیلم‌های سیاسی تاکید کرد که همه این حرف‌ها برای ایجاد جنگ سرد علیه روسیه و به دست آوردن پول بیشتر از تسلیحات نظامی است. این کاری است که دارد حالا با چین هم انجام می‌شود.

اولیور استون در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ چه کسی انتخاب شود، گفت: به رای مردم بستگی دارد، من که نمی‌توانم در این باره چیزی بگویم. بایدن هم مشکلات خودش را دارد.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۶۰۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت