نگاهی به حادثه تلخ حمله به گزارشگران صداوسیما

سرنا_حادثه اخیر حمله به گزارشگران برنامه «در شهر» که برای انعکاس مشکلات یکی از روستاهای شهر ری عازم این منطقه شده بودند، نشان داد که متأسفانه به رغم هشدارها و برخوردهایی که تاکنون با افراد متخلف صورت گرفته اما نوار توهین‌ها به خبرنگاران رسانه ها همچنان ادامه دارد.

نگاهی به حادثه تلخ حمله به گزارشگران صداوسیما

این بار اول نیست فردی از مقام مسؤول و مدیر یک شرکت خصوصی گرفته تا چهره‌های معروف سینمایی و ورزشی به خودش اجازه می‌دهد با خبرنگاران برخورد نامناسبی داشته باشد و در شرایطی که احساس ناامنی می‌کند، هر آنچه به ذهنش می‌رسد را بر زبان جاری کند و اگر هم کفاف نداد به سراغ برخورد فیزیکی برود!

البته این بار گویا این تمهیدات هم کارساز نبوده و عامل یا عاملان حادثه اخیر روستای شهر ری، در برخورد با گزارشگران صداوسیما به استفاده از سلاح سرد (چاقو) متوسل شده اند!

متاسفانه نمونه هایی مشابه از موارد توهین به خبرنگاران را در ماه های گذشته بسیار شاهد بوده ایم که البته به مدد شبکه های اجتماعی به سرعت فیلم یا صوت ضبط شده از حادثه منتشر و با فرد خاطی برخورد شده است.

این بار هم صداوسیما از طریق مجراهای رسانه ای خود، وارد عمل شده و پس از توییت شامگاه شنبه مدیر روابط عمومی معاونت سیما که از چاقوکشی برای عوامل «در شهر» در یکی از روستاهای اطراف تهران خبر می داد، در روز بعد توضیحاتی را از سوی مدیر گروه این شبکه شاهد بودیم که ضمن روایت ضمنی حادثه، بر برخورد قانونی با عامل یا عاملان تاکید کرده بود.

درخواستی که در همین روز از سوی رییس حوزه قضایی بخش حسن آباد پاسخ داده شد. حسینی گفت: تحقیقات همه جانبه قضایی در مورد این پرونده در حال انجام است و در حال حاضر دستور بازداشت فردی که اقدام به استفاده از سلاح سرد کرده بود صادر شده است.

حضور یکی از گزارشگران «در شهر» در برنامه زنده «تهران بیست» بخش دیگری از پیگیری این ماجرا بود؛ رویکردی که البته انتظار می رود رسانه ملی در قبال توهین به خبرنگارهای دیگر رسانه ها هم در دستور کار قرار دهد و الزامات بداند.

احسان رمضانی ـ گزارشگر برنامه «در شهر» با حضور در برنامه شامگاه یکشنبه «تهران۲۰»، جزئیات حادثه حمله به گروه «در شهر» را توضیح داد.

رمضانی درباره این حادثه عنوان کرد: رسالت برنامه «در شهر» پیگیری مسائل و مشکلات مردم است و ما طی یکی از همین درخواست ها به روستای خانلق رفتیم تا مردم مشکلاتشان را مطرح کنند. وقتی رسیدیم احساس کردیم جو آنجا ملتهب است و مردم با هم درگیر هستند. اول فکر کردیم این درگیری طبیعی است و چون دوربین را دیده‌اند هیجان زده شده‌اند. اما بعد متوجه شدیم درگیری بین دو گروه است. عده‌ای مخالف مطرح شدن مشکلات روستا و عده ‌ای موافق گزارش گرفتن و مصاحبه با ما بودند. یکی از مخالف ها چندین بار آمد و گفت بروید و اینجا نباشید. او در نهایت ما را تهدید کرد که یا می‌روید یا وسایل و دوربینتان را می شکنیم. در این میان ما مصاحبه اول را گرفته بودیم. گفتیم شخصی که قصد تخریب دارد کیست بگویید بیاید ببینیم برای چه این کار را می‌کند در همین زمان شخصی با چاقو به سمت ما حمله ور شد. مردم کنترلش کردند و نگذاشتند به ما نزدیک شود. ما متوجه نشدیم کیست اما طبق گفته اهالی روستا این شخص وابسته به یکی از مسوولان این روستا بوده است.

این گزارشگر در پاسخ به سوال مجری برنامه «تهران۲۰» که پرسید آیا این مسوول برای توضیح مسائل با شما ارتباطی برقرار نکرد؟ عنوان کرد: بعد از درگیری، شخصی که مسوول روستا بود شخصی که به ما حمله ور شده بود را از محل دور کرد و و محل را ترک کرد که در فیلم هم قابل مشاهده است. هیچ ارتباطاتی هم با ما نداشت و ما بقیه اتفاقات را از طریق مراجع قضایی پیگیری کردیم.

رمضانی در ادامه از صادر شدن حکم بازداشت شخص خاطی خبر داد و گفت که روز دوشنبه دادگاه رسیدگی به این پرونده برگزار می‌شود.

محمد دلاوری پس از اظهارات رمضانی، با بیان اینکه حمله به یک خبرنگار حمله به رسانه است، گفت: امیدوارم قوه قضائیه خیلی جدی با این موضوع برخورد کند تا شاهد تکرار این اتفاق نباشیم.

رمضانی در پایان این گفت‌وگو گفت: امروز باز هم این اتفاق افتاده است و یکی از همکاران ما برای پوشش یک مصاحبه خیابانی و توصیه استفاده از ماسک با شخصی درگیر شدند و کار به نیروی انتظامی رسیده است.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۶۰۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت