چرا شهاب حسینی از اکثر پروژه‌ها انصراف می‌دهد؟

سرنا_یک بازیگر در هر برهه‌ای از تولید، احتمال دارد از همکاری با یک پروژه انصراف دهد و این موضوع، امری طبیعی است.

چرا شهاب حسینی از اکثر پروژه‌ها انصراف می‌دهد؟

در میان کارگردان‌های مطرح، مسعود کیمیایی از جمله کارگردان‌هایی است که شهاب حسینی با او همکاری نداشته. این اتفاق قرار بود سال ۸۵ رخ دهد؛ با فیلم «رئیس». شهاب حسینی حتی با کیمیایی صحبت می‌کند و قول همکاری می‌دهد. گفته می‌شود او قرار بوده نقش دستیار پولاد کیمیایی را بازی کند که در فیلم نقش توزیع‌کننده مواد مخدر را برعهده داشت. شهاب حسینی آن زمان در تلویزیون جایگاه تثبیت‌شده‌ای داشت اما در سینما هنوز تبدیل به ستاره نشده بود. با این‌حال حاضر نمی‌شود نقشی نه چندان مهم را در فیلم کیمیایی بازی کند.

شایعه است که گریم خاص پولاد کیمیایی یکی از دلایل انصراف حسینی است! استدلال شهاب این بوده که هرکس با موهایی چنین عجیب و غریب وقتی در شهر راه می‌رود، مورد مظان است؛ چه برسد به این‌که مواد مخدر توزیع کند. ضمن این‌که خود نقش را هم در اندازه‌ای نمی‌دیده که برایش جای کار داشته باشد. سال پیش که شهاب حسینی در جشنواره به مسعود کیمیایی تاخت، برای کسانی که سابقه «رئیس» را می‌دانستند، این شائبه شکل گرفت که نکند ریشه‌اش به آن فیلم برمی‌گردد.

*** متری شیش‌ونیم| سعید روستایی

ساخت «متری شیش‌ونیم» خیلی طول کشید. ابتدا پیمان معادی تهیه‌کننده آن بود و از همان ابتدا اسم شهاب حسینی به‌عنوان بازیگر نقش ناصر مطرح شد. گفته می‌شود سعید روستایی به‌خاطر این‌که شهاب در فیلم بازی کند، فیلمنامه را با همراهی خود او بازنویسی می‌کند. بعد از این‌که جمال ساداتیان تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده می‌گیرد، بازهم شهاب عهده‌دار نقش ناصر بود.

کمی ‌بعد اما او انصراف می‌دهد و نوید محمدزاده جایش را می‌گیرد. قرار بود نوید نقش پلیس دوم را بازی کند که با رفتن شهاب، نوید در نقش ناصر که یک قاچاقچی است بازی کرد. ساداتیان بعداً دلیل انصراف شهاب را «نگرانی از نقش منفی» دانست: «ایشان خودشان را در نقش‌های شهید بابایی و نقش‌های مثبت دیده بودند و نقش منفی «متری شیش‌ونیم» برایش ناگوار بود.» برای یک بازیگر حرفه‌ای چنین دلایلی قابل باور است؟!

***بی‌همه‌چیز| محسن قرایی

تازه‌ترین مورد انصرافی شهاب حسینی فیلم «بی‌همه‌چیز» است. البته همان‌طور که اشاره شد، خبر هنوز به شکل رسمی‌ اعلام نشده. حتی ایرنا خبر داده، حسینی همکاری‌اش را ادامه می‌دهد و در کنار پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، علی مصفا، باران کوثری، لاله مرزبان، پدرام شریفی، مهتاب نصیرپور و کاوه سجادی حسینی، بازی خواهد کرد. شایعه شده ‌هادی حجازی‌فر جایگزین شهاب حسینی می‌شود. حجازی‌فر این‌روزها مشغول پیش‌تولید سریال شهید باکری است و پاییز آن را با بازی خودش خواهد ساخت. بنابراین به‌دلیل مشغله، بعید است بتواند با «بی‌همه‌چیز» همکاری کند.

***جشنواره فجر| استعفا از سمت مشاور دبیر

علاوه بر فیلم‌ها، شهاب حسینی سابقه انصراف از جشنواره فجر را دارد. او از سوی دبیر جشنواره سی‌وچهارم به‌عنوان مشاور انتخاب شد اما در آستانه برگزاری این رویداد از سمت خود استعفا داد. دلیل این تصمیم، اعتراض شهاب حسینی بازیگر فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» به گفته‌های دبیر جشنواره درباره این فیلم بود.

حسینی نامه‌ای سرگشاده نوشت و اشاره کرد: «اطلاق اصطلاح «معضل» به این اثر که با مجوز قانونی وزارت محترم ارشاد ساخته شده و طی چند دوره گذشته در محاق بدبینی و سیاه‌نگری قرار گرفته، امری قابل تأمل بوده و نشانگر بطلان تصورات پیشین بنده است.»

علاوه بر این‌ها شهاب حسینی سال پیش از بازی در «قصیده گاو سفید» بهتاش صناعی‌ها هم انصراف داد و حاضر به همکاری با این پروژه نشد.

منبع: هفت صبح

کد مطلب: ۱۶۱۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت