متروپولیتن، مشهورترین موزه جهان بازگشایی شد

سرنا_درهای موزه «متروپولیتن» نیویورک پس از تعطیلی شش‌ماهه به دلیل شیوع کرونا، از ۲۹ اوت (۸ شهریور ۹۹) به روی بازدیدکنندگان باز می‌شود.

متروپولیتن، مشهورترین موزه جهان بازگشایی شد

دنیل ویس، رئیس موزه هنر متروپولیتن با اعلام این خبر گفت: «بازگشایی موزه متروپولیتن پس از نزدیک به ۶ ماه، لحظه‌ای تاریخی برای موزه و شهر نیویورک خواهد بود. در ماه‌های بلاتکلیفی، انزوا و اندوه، ما بی‌صبرانه در انتظار روزی بودیم که بتوانیم بار دیگر در جایی که همه می‌توانند تسلی و حس ارتباط اجتماعی را پیدا کرده و الهام بگیرند، پذیرای بازدیدکنندگان باشیم. دیدن این که بازدیدکنندگان دوباره به موزه پا می‌گذارند، تجربه قدرتمندی خواهد بود.»

مکس هولین رئیس این موزه نیز گفت: «وقتی موزه در تمام این ماه‌ها تعطیل بود، اشتیاق جامعه بزرگ هنردوستانمان هم در نیویورک و هم در جهان به ما انگیزه می‌بخشید. حالا می‌توانیم موزه متروپولیتن را به روی همگان بازگشایی کرده و از طریق برنامه‌ها و تورهای مجازی به ارتباط با مخاطبانمان در جای جای جهان ادامه دهیم.»

خبر بازگشایی موزه هنر متروپولیتن پس از آن اعلام شد که مقامات شهر نیویورک، جواز بازگشایی موزه‌ها و موسسات فرهنگی این شهر از روز ۲۴ اوت (۳ شهریور) را صادر کردند.

البته بازگشایی این چهارمین موزه پربازدید جهان منوط به رعایت دستورالعمل‌های جدید پیشگیرانه است که از آن جمله می‌توان به تجهیز کارکنان، محدود کردن تعداد بازدیدکنندگان به ۲۵ درصد ظرفیت موزه و ثبت زمان ورود هر بازدیدکننده اشاره کرد.

موزه متروپولیتن بزرگترین موزه هنری آمریکاست که در سال ۱۸۷۰ افتتاح شد. این موزه یکی از مشهورترین موزه‌های جهان است و سالانه حدود چهار میلیون بازدیدکننده دارد. در این موزه کلکسیونی بزرگ و کمیاب از آثار مربوط به تاریخ اسلام و ایران باستان نیز وجود دارد.

منبع: ایرنا

کد مطلب: ۱۶۳۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت