شبیهِ حضرت قاسم(ع)، امشب در خیابان شهریار به میدان می‌رود

مجلس «حضرت قاسم(ع)»، در هفتمین شب از رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه»، امشب (پنجشنبه ششم شهریور) در خیابان شهریار اجرا خواهد شد.

شبیهِ حضرت قاسم(ع)، امشب در خیابان شهریار به میدان می‌رود

رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه»، امشب هم شاهد اجرای یک مجلس تعزیه دیگر خواهد شد. این مجالس توسط «گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، روی صحنه می‌روند.

امشب (پنجشنبه ششم شهریور)، مجلس «حضرت قاسم(ع)» اجرا خواهد شد. آن حضرت در واقعه عاشورا، نوجوانی کم سن‌وسال بود اما وقتی به میدان رفت، بر خلاف انتظار لشکریان دشمن، با شهامت و دلیرانه جنگید.

رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» با حمایت و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اداره‌کل هنرهای نمایشی و شهرداری منطقه ۱۱ تهران در جریان است و «گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)» در طول آن، طی ۱۰ شب، یکی از وقایع عاشورا شامل تعزیه‌های «شاهچراغ(ع)»، «وهب نصرانی»، «طفلان زینب‌(س)»، «حضرت مسلم‌(ع)»، «دو طفلان مسلم‌(ع)»، «حر ریاحی»، «حضرت علی‌اکبر(ع)»، «حضرت قاسم‌(ع)»، «حضرت ابوالفضل‌(ع)»، «شهادت امام حسین‌(ع)» و «بازار شام» را اجرا می کند.

این اجراها در پهنه رودکی، خیابان استاد شهریار، مقابل تالار وحدت و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی روی صحنه می‌روند.

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۱۶۴۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت