بیانیه «آیدین آغداشلو» درباره اتهامات تجاوز جنسی توسط «سارا امت علی»

سرنا_آیدین آغداشلو هنرمند و تصویرگر ایرانی در پی انتشار ادعاهایی در فضای مجازی توسط شماری از کاربران ایرانی مبنی بر آزار و اذیت جنسی آنان، با انتشار پیامی در اینستاگرامش، ادعاها علیه خود را مردود دانست و صراحتاً همه اتهامات نادرست را رد کرد.

بیانیه «آیدین آغداشلو» درباره اتهامات تجاوز جنسی توسط «سارا امت علی»

در ترند تجاوز در شبکه های اجتماعی، در کنار نام هایی چون کیوان امام وردی، نام آیدین آغداشلو نیز توسط برخی بانوان که ادعای همکاری و هنرجویی ایشان را مطرح کردند، به چشم می خورد.

برخی از صفحات شبکه های تلویزیونی فارسی زبان خارج از کشور در شبکه های اجتماعی نیز به باز نشر ادعاهای مدعیان قربانی آزار و اذیت جنسی آیدین آغداشلو پرداختند.

در پیام اینستاگرامی آیدین آغداشلو آمده که از شبکه تلویزیونی فارسی زبان خارج از کشور به خاطر بازنشر این ادعاها که وی آن را اتهامات بی پروا خطاب کرده است، شکایت می کند.

پیام اینستاگرامی آیدین آغداشلو در اتهامات جنسی وارد شده به وی به شرح زیر است:

در روزهای اخیر اتهامات کذبی علیه من مطرح و پخش شده است. صراحتاً این اتهامات و عناوین نادرستی را که بی‌پروا به من نسبت داده شده رد می‌کنم.

در کنار شصت سال فعالیت پیوسته‌ام در حوزه‌ی فرهنگ و هنر ایران زمین، متن اصلی عمرم با نقاشی سپری شد. سی سال آن در کلاس نقاشی کوچکی گذشت که به بیش از پنج هزار هنرجوی زن و مرد و پیر و جوان، هر آن چه را که می‌دانستم، از مهارت فنی تا تاریخ هنر، در کمال توظف و مهر، و بی‌کم و کاست منتقل کردم و پاسخش را هم چه خوب و به تمامی گرفتم.

اخیرا خانمی ادعایی مربوط به ۱۴ سال پیش را مطرح کرده‌اند. من قطعاً خودم را انسان کاملی نمی‌دانم، اما این ادعای ناروا را قویا رد می‌کنم. در زندگی شخصی و اجتماعی‌ام هرگز خواسته‌ای را به کسی تحمیل نکرده‌ام، چون جزئی از رفتار و روشم نبوده است.

باید تأکید کنم که هر نوع تحمیل جنسی را اکیداً محکوم می‌کنم. مخصوصاً در دورانی که انسان معاصر و به ویژه زنان، با امید و سرسختی به جستجوی معنای خود، برخاسته است. از این جنبش‌ ضروری زنان معاصر بی‌دریغ حمایت می‌کنم، و به خواسته‌های آنها احترام می‌گذارم. اما ادعاهای بی‌پایه و بی‌اساس، زمینه سوء استفاده از جنبش‌های برحق را فراهم می‌کنند، و عدالت‌خواهی را برای زنانی که قربانی تعرض هستند با چالش مواجه خواهند کرد.

من بدون شک در مقابل این افترا که باعث آسیب به خانواده ام شده، به دفاع از خود ادامه خواهم داد و در صورت نیاز، از راه‌های قانونی با نشر اکاذیب برخورد خواهم کرد. در همین جا، حق شکایت از ادعا‌های بی‌پایه، و عملکرد غیرحرفه‌ای یک تلویزیون خارج از کشور را که برخورد آن نه تنها سهل‌انگارانه که غیرقانونی بوده، محفوظ می‌دارم.

آیدین آغداشلو

منبع: روزیاتو

کد مطلب: ۱۶۴۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت