خاطره جالبِ صادق آهنگران از هم‌بازی شدن با حسین پناهی

سرنا_صادق آهنگران، مداح و نوحه‌خوان شناخته شده دوران جنگ، از آشنایی‌اش با حسین پناهی گفت که مربوط به قبل از انقلاب می‌شده و تا هم‌بازی شدن با این بازیگر در تئاتر ادامه پیدا کرده است.

خاطره جالبِ صادق آهنگران از هم‌بازی شدن با حسین پناهی

صادق آهنگران، با حضور در برنامه تلویزیونی «چهل‌تیکه»، از آشنایی‌اش با زنده‌یاد حسین پناهی، بازیگر و شاعر شناخته شده کشورمان گفت.

او که برخی نوحه‌هایش بر اساس اشعار حسین پناهی بوده است، درباره دوستی با این بازیگر سینما و تئاتر گفت: «آشنایی من با حسین پناهی به دوران قبل از انقلاب برمی‌گشت. حسین پناهی عضو سازمان موحدین بود. سازمانی که شمخانی، محسن رضایی، علم الهدی و حمید کاشانی عضو آن بودند. پناهی با همه آنها ارتباط داشت. کارش در سازمان عکاسی بود و زمانی که تانک ها به خیابان آمده بودند، او بی محابا و بدون ترس جلو می رفت و عکس می‌گرفت.»

آهنگران ادامه داد: «بعدها که انقلاب پیروز شد، به همراه حسین پناهی چندین تئاتر بازی کردم. معمولا نقش‌هایی که حسین پناهی برای من می‌نوشت، در آن نقش باید تکه‌هایی هم می‌خواندم. «هتل نیمکت» و «مرشد و بچه مرشد» دو نمایشی بودند که من در آنها برای حسین پناهی بازی کردم. نمایش «پل»، آخرین نمایشی بود که من در آن بازی کردم و بعد از آن من تئاتر را کنار گذاشتم. این نمایش که کارگردان آن محمدجمال‌پور بود، یک صحنه داشت که من با حسین پناهی همبازی بودم. حسین جلو می‌آمد و از من می‌پرسید تا حالا کجا بودی تو؟ و من باید جواب او را می‌دادم اما به محض اینکه حسین دیالوگ خودش را می‌گفت، من زیر خنده می‌زدم. هر کاری که کردیم نتوانستیم این صحنه را درست کنیم و من مدام می‌خندیدم. همین باعث شد که تئاتر را کنار بگذارم.»

منبع: تسنیم

کد مطلب: ۱۶۴۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت