برنامه اینترنتی فردوسی‌پور همزمان با «فوتبال برتر»پخش می‌شود

سرنا_قدرت‌نمایی جدید عادل در برابر رسانه ملی این است که برنامه اینترنتی فردوسی‌پور همزمان با «فوتبال برتر» پخش می‌شود.

برنامه اینترنتی فردوسی‌پور همزمان با «فوتبال برتر»پخش می‌شود

نزدیک به هیجده ماه است که «عادل فردوسی‌پور» مجری و تهیه‌کننده برنامه فوتبالی معروف90، دور از مخاطبان خود روزگار می‌گذراند و انبوه مخاطبان او که نزدیک به دو دهه دوشنبه شب‌ها پای برنامه او در شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی می‌نشستند، نتوانسته‌‌اند به برنامه‌های جایگزین او رو بیاورند و همه تلاش‌های رسانه ملی برای جایگزینی کسی به جای عادل ‌‌فردوسی‌پور و برنامه 90 به شکست انجامیده است.

عادل ‌‌فردوسی‌پور بدون تردید یکی از جنجالی‌‌‌ترین چهره‌های رسانه‌‌‌‌ای ورزشی دو دهه اخیر ایران است که در میان مردم ایران به محبوبیت مثال‌زدنی دست یافت. بسیاری از تحلیل‌گران، برنامه او را یکی از عوامل افشای فسادهای پشت پرده فوتبال ایران و کاستی‌های مدیریتی این ورزش فراگیر می‌دانند. اگرچه او مخالفان بسیاری در میان بدنه مدیریتی کشور نیز داشت. دوسال پیش با تغییراتی در مدیریت شبکه سه تلویزیون ایران و حضور علی فروغی؛ مدیر جوان و وابسته به یکی از خانواده‌های متنفذ ایران در راس شبکه پر بیننده تلویزیون ایران، زمزمه‌های اختلاف عادل ‌‌فردوسی‌پور- که خود با بسیاری از مدیران متفاوت این شبکه کار کرده بود- برسرزبان‌ها افتاد. شایعاتی که اندکی بعد با اعلام تعطیلی برنامه 90 رنگ واقعیت گرفت و ‌‌فردوسی‌پور در میان بهت عمومی مخاطبان میلیونی خود کنار گذاشته شد، تا مشخص شود مدیر جوان شبکه سه سیما از پشت پرده‌‌‌‌ای بسیار قوی‌‌‌تر از انبوه مخاطبان عادل ‌‌فردوسی‌پور برخوردار است. در این یک سال و نیم گذشته اگرچه تلویزیون تلاش کرد که با تولید برنامه‌هایی به سیاق عادل ‌‌فردوسی‌پور جای خالی او را پر کند، اما به گواه آمارها شکست خورد و همچنان مخاطبان عادل ‌‌فردوسی‌پور با قاب شبکه سه رسانه ملی سری سنگین دارند و تحرکات ‌‌فردوسی‌پور را بیشتر از مجریان فعلی تلویزیون پیگیری می‌کنند.

او آذرماه سال پیش با تهیه یک برنامه ورزشی اینترنتی با عنوان «کلاسیکو» توانست بخش زیادی از مخاطبان خود را به این برنامه جلب کند. استقبال از این برنامه اینترنتی به گونه‌‌‌‌ای بود که زیرساخت‌های اینترنتی کشور را به چالش کشید. این برنامه اینترنتی با ثبت آمار تماشا از سوی سه پلتفرم فیلیمو، نماوا و بازار که تنها پخش کنندگان کلاسیکو بودند، نشان می‌داد که یک میلیون و ۸۲۰هزار کاربر در طول ۲۴ ساعت اولیه پخش، این برنامه را تماشا کرده‌اند و این یک قدرت‌نمایی آشکار ‌‌فردوسی‌پور دربرابر مدیران تلویزیونی بود که بین او و مخاطبانش مانع ایجاد کرده بودند. اکنون عادل ‌‌فردوسی‌پور تلاش دارد تا یک بار دیگر این قدرت‌نمایی را تکرار کند. روز گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی خبرورزشی خبر داد که این مجری جنجالی و توانمند قرار است با برنامه‌ای جدید به دنیای مخاطبان فوتبال برگردد. براساس این خبر عادل ‌‌فردوسی‌پور قصد دارد با شروع لیگ بیستم دوباره برنامه‌ای مشابه ۹۰ را تولید و پخش کند. برنامه جدید عادل از تلویزیون‌های اینترنتی پخش خواهد شد.

جالب این که زمان پخش برنامه مثل برنامه سابق او دوشنبه‌های هر هفته است. لابد می‌دانید که دوشنبه شب‌ها برنامه «فوتبال برتر» از شبکه سه و با اجرای محمدحسین میثاقی پخش می‌شود و این رویه حتما برای لیگ بیستم هم ادامه خواهد داشت. حالا باید هر دوشنبه منتظر رقابت این دو برنامه باشیم. برنامه جدید عادل «نود نو» نام دارد و از تلویزیون‌های اینترنتی پخش خواهد شد.

منبع: روز نو

کد مطلب: ۱۶۵۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت